Totalhöjd på summit xrs -10 el. freeride -11???

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
Gänsen mellan Falun å Borlänge
Hej jag skulle gärna vilja att någon som äger en summit xrs -10 kunde mäta från mark till överkant styre (totalhöjd) så jag får reda på den. :blink1:

Ska nämligen bygga en aluminiumkåpa till min 4P vagn och hittar inte på något mått på summit freeride som jag beställt. Vill nämligen bygga så låg kåpa som möjligt för minimalt luftmotstånd... :bigsmile:

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
En annan anledning till att jag frågar är för att på brp´s sida står det att totalhöjden är 1000mm på summit xrs och på freeride´n 1300mm, kan väl knappast skilja 3 decimeter i höjd på dom två bara för att det är annat styre... Därför skulle jag vilja att någon mäter...

TACK PÅ FÖRHAND...

R

RevMan

Dom har nog skrivit fel. 1200mm står det på summit sport 2010. 1300mm står det på alla summit 2011. X och Everest har samma höjd som förra vintern.
Dom kanske mätte utan burkrem förra vintern. Känns skumt tycker jag, kan ju omöjligt vara exak 1300mm. beror ju på varm man ställer styrhöjjaren och burkremmen.

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
ja de blir på håret då om jag använder 2500mm plåt delat på hälften med överlapp till tak, så får jag en lasthöjd på 1340mm inkl. lemhöjd, kanske får vänta tills den blir levererad så man inte gör bort sig. Jag kör ju med höjaren så när som på rakt upp så kan nog va bra att mäta i verkligheten.
Men tack för svar RevMan...