Tjena, Rmk 700 -02

hornta

Medlem
7 jan 2005
6
0
1
Övik
Någon som har bra/dåliga erfarenheter av Rmk 700 -02? motor, boggin etc.
Sägs att dom är klent byggt för hård skoterleds körning, stämmer det? Tack på förhand! /Johan
 

MrGreen

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.700
0
16
57
Hoting
hornta skrev:
Rmk 700 -02? Sägs att dom är klent byggt för hård skoterleds körning, stämmer det? Tack på förhand! /Johan
Vad tror du?
Det är en ju en pudermaskin det handlar om, vill du hårdköra led köp då en skoter som är avsedd för det.
 

Ockelbo300s

Välkänd medlem
1 jan 2000
140
0
16
Ockelbo
Tillräckligt stark!

RMK 02 har ju EDGE chassiet och är i princip samma maskin som SKS-03 & Switchback 04/05, det som skiljer är kamhöjden på mattan och skidbredden (då RMK är lite smalare). SKS/Switcback går bra att köra hårt efter led med, de fungerar utmärkt efter i princip alla leder, kan dock bli lite besvärliga om det är för mycket djupa whoppisar (och det beror mest på den långa mattan). Berorende på hur och var du kör kan RMK mattan kanske ha lite för bra bett (dvs bli lite svårstyrd), men det avgör du. Personligen skulle jag vilja ha en 38:a matta på en SKS/Switchback.

Vet inte om det skiljer något mellan RMK/Switcback då det gäller fjäder & stötdämpar uppsättning, men det tror jag inte.
 

anti

Aktiv medlem
1 jan 2000
54
0
1
Gällivare Sverige
Jag har själv inhandllat en Rmk 700 -02 denna vinter och har hunnit avverka ca 50 mil på den och är väldigt nöjd med den. Det är klart att det inte är någon ledracer typ pro-x eller liknande men nå fungerar den bra efter leden också. Boggien är den saken jag blev mest förvånad av när jag testade skotern ordenligt den går så j*vla fint och mjukt efter lederna så jag vill då inte byta tillbaka till en kort skoter som jag alltid haft tidigare. Motorn svarar bra vid alla lägen och har då inte visat sig vara för klen så att säga det enda jag tycker är att den inte är den snålaste maskinen att köra med:)) men det kanske man inte förväntar sig av en 383 cm lång matta med 51 mm kammar.
Fråga om det är något du undrar över!
Mvh//Anders