Tips på bra matta.

henrik.strandlund

Välkänd medlem
25 nov 2005
260
1
16
Sundsvall
www.easyridersoxsta.se
Ska köpa ny matta till en X-RS 600 -07 och vet inte vilken sorts matta jag skall välja. Ska plocka bort Ripsaw mattan som sitter på orginal. Jag kör ca. 60% på led och 40% sidan om led. Någon som har bra erfarenheter? Vilken matta skall jag välja?

VändhjuletFTW

Välkänd medlem
20 mar 2008
648
1
16
Malå
Vi satte 44as back country och drevade ner 2 kugg på farsans xrs 600 och det blev ENORM skillnad. Satt förut en dubbad 32mm så direkt man gasade lite på leden när den var mjuk så spann den bara, i lössnön gick den knapp fram. Nu pekar skidorna rätt upp direkt man trycker in gasen. Hur den tar sig i lössnön vette f-n eftersom vi bara har drygt 45cm snö varav 2dm är puder men jag gissar betydligt bättre än förut.

Så om jag var du skulle jag göra exakt likadant, 44as BC och en neddrevning, du kommer inte ångra dig :ciao:

Mange_P

Välkänd medlem
26 dec 2008
400
2
16
Luleå
Vi satte 44as back country och drevade ner 2 kugg på farsans xrs 600 och det blev ENORM skillnad.... Nu pekar skidorna rätt upp direkt man trycker in gasen.....
Nu blev jag rejält skotersugen, har nämligen själv drevat ner 2 kugg, satt variatorkit och en sån matta på en rev 600a. :biggrin1::biggrin1: