Tips om köp?

MattarN

Medlem
14 feb 2008
10
0
1
Ska köpa skoter nu runt 15 000 helst 500+CC, några tips? :) Har tänkt på en Indy Rxl 650 men jag har hört så mycket dåligt om dom.
 
Last edited:

MattarN

Medlem
14 feb 2008
10
0
1
Är Wildcat rolig att köra då? Går dom bra i lössnö?
http://www.bl
Den är ju väldigt billig men är den nåt att ha?
 
Senast redigerad av en moderator:

Tegelby_

Välkänd medlem
22 dec 2007
332
0
16
Matfors
är rolig att köra om man tar bort krängningshämmaren, min, som är en lång (mountaincat) går bra i snö, med korta vet jag inte.
 

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
Wildcat är mycket roligare än RXL, RXL är ganska tung och det är en Polaris Trippel (vilket är negativt då Polaris tripplar nästan alltid racklade.)
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
Ska köpa skoter nu runt 15 000 helst 500+CC, några tips? :) Har tänkt på en Indy Rxl 650 men jag har hört så mycket dåligt om dom.

Det är väl inte direkt så mycket fel på skotern med dom har en tendens att vara trimmade till bristningsgränsen

Hittar du en fin välskött en så varför inte?

Annars kan du ju prova en Yamaha sx 600 driftsäker och inte allt för tråkig skoter

Såg en på blocket för 15 dock med trasig variator men är du lite händig så är det nog en bra affär

(Om någon undrar, nej det är inte min skoter)
 

MattarN

Medlem
14 feb 2008
10
0
1
Det är väl inte direkt så mycket fel på skotern med dom har en tendens att vara trimmade till bristningsgränsen

Hittar du en fin välskött en så varför inte?

Annars kan du ju prova en Yamaha sx 600 driftsäker och inte allt för tråkig skoter

Såg en på blocket för 15 dock med trasig variator men är du lite händig så är det nog en bra affär

(Om någon undrar, nej det är inte min skoter)
Ja jag har också kollat på den yamahan men jag brukar låta andra sköta mekandet åt mig :stupid: så den är nog inget för mig :)
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
Ja jag har också kollat på den yamahan men jag brukar låta andra sköta mekandet åt mig :stupid: så den är nog inget för mig :)

Aha...ja måste du lämna bort den och få den lagad så är det nog kanske inte någon vidare affär

Vad är det mer exakt för typ av skoter du är ute efter

Gillar du inte att skruva så är ju yamma alltid ett bra alternativ exiter ligger ju också i den prisklassen, kanske inte snyggast men det är som med allt annat i livet man får inte mycket skönhet för 15.000 ;)

Annat tips är rave 670
 

MattarN

Medlem
14 feb 2008
10
0
1
Aha...ja måste du lämna bort den och få den lagad så är det nog kanske inte någon vidare affär

Vad är det mer exakt för typ av skoter du är ute efter

Gillar du inte att skruva så är ju yamma alltid ett bra alternativ exiter ligger ju också i den prisklassen, kanske inte snyggast men det är som med allt annat i livet man får inte mycket skönhet för 15.000 ;)

Annat tips är rave 670
Jag vill ha en skoter som har hyffsat bra axx, toppfart men som inte krånglar allt för mycket, jag har ju polare som fixar mekandet gratis om jag har delar så det är väl hyffsat lugnt :D
 

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
jag hadde tveklöst köpt en ski-doo...

tex machz 780 börjar ju bli riktigt billiga.
såg en för 17 till salu.
samt formula 3/mach 1 osv.

otroligt mycket skoter för pengarna.

annars en lynx med "cobra" chassie.


tror det är dom roligare skotrarna för dom pengarna men polaris indy är inte tokiga dom heller.