The Underdog-cat - 2004 Snopro busbygge!

Bische

Prospect sledder
4 feb 2018
23
6
1
Östersund
Men som ni alla redan förstår, så med detta nyvunna grepp ihop med SP:ns standard 45" breda framvagn - i princip omöjlig att bryta kontrollerad på sväng med minsta lilla mattfart..

Det ihop med att jag lämnar hjärnan bak i bilen när vi åker ut, blir en halvkass kombination. På övre bilden där jag hitta på en sedvanlig attack-gran, så hade jag bra över bekväm fart för att det tar tvärstopp - glad än idag än att jag inte gjorde mig mer illa än att jag lyckades ta smällen med överarmen mitt över styret & tappade känseln i vänsternäven ett par timmar lol

De andra två bilderna tog jag med på mina vapendragare in combat, första är på Ante med sin mod M800 när han blev uttråkad att åka med mattan nedåt - andra på Groth, med sin sjuka mod XF & hans käftiga pudertangos! :p
IMG_1305.JPGIMG_1302.JPGIMG_1351.JPG
 
Last edited:

Bische

Prospect sledder
4 feb 2018
23
6
1
Östersund
Även om jag visste från början att 45" bred framvagn är långt från optimalt så som jag vill åka, så med dessa timmar innanför rocken så visste jag vad som var nästa prioritet..
IMG_1400.JPGIMG_1404.JPGIMG_1401.JPGIMG_1410.JPG
 

Bische

Prospect sledder
4 feb 2018
23
6
1
Östersund
Men avsmalnad framvagn stötte jag på patrull med dämparna, de tog i "överallt".. Så jag kom fram till att göra ett par offset fästen för dom:
IMG_1457.JPGIMG_1482.JPG
 

Bische

Prospect sledder
4 feb 2018
23
6
1
Östersund
Blev sån sjuk skillnad, går inte ens beskriva. Gick från 45" -> 35.5" med skidorna spacade innåt, efter lite justering av framdämparna så kunde jag med minsta lilla vink få maskin dit jag ville!

Dock så mitt i detta glädjerus, så tog min nödstopp tidig pension & började glappa ur något vedervärdigt. Så jävla hårt ADHD ryck man får när skiten dör, i en kraftgata med snödjup utan botten!
IMG_1548.JPGIMG_1556.JPG
 
Reactions: oscarssimonsson