Jepp det har jag, införskaffat i höstas hos snoperformance.se.
Jag tror inte att den som variator är mycket bättre än QRSen, men den har fördelen av att vara på rätt ställe, (flytande).
Remkontot har i vinter hållit sej på vettiga nivåer, orginalremmen höll ca 45 mil men den plågade jag ihjäl i extremt tungföre, (6dm vattenslask, långt och i hög fart). 391an jag satte dit sen gick ca 100-110 mil innan en tråd tittade ut så det är väl hyfsat, (remmar brukar inte ha hållt längre än så på någon av mina tidigare Polarismaskiner heller).
Man känner tydligt att remmen blir varm under vissa förhållanden men med 391an hinner man vara med och backa av lite när det behövs innan den går sönder, dock så är den som vissa säger lite ojämn, alltså det skiljer rätt mycket på hur den funkar beroende på temp. Det ekjlaste sättet att få ihjäl en rem verkar hursomhelst vara att köra fort, ligger man på 70-80knyck + i tungföre eller i 100+ på lätten så kommer värmen obönhörligen, men det är kanske mer en TRA-grej.... Grubblar på att prova en orginalrem igen snart, justera lite, och se om det ökade greppet med en sådan kan ge ett konsekventare beteende.