TEAM sekundär till Freeride?

117861

Medlem
9 nov 2006
24
0
1
Kiruna
Någon som satt dit en TEAM sekundär-kit på sin Freeride?
Isf vart ifrån har ni handlat och fungerar detta bättre än original?

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.561
426
83
Malå/Adak
Jepp det har jag, införskaffat i höstas hos snoperformance.se.

Jag tror inte att den som variator är mycket bättre än QRSen, men den har fördelen av att vara på rätt ställe, (flytande).
Remkontot har i vinter hållit sej på vettiga nivåer, orginalremmen höll ca 45 mil men den plågade jag ihjäl i extremt tungföre, (6dm vattenslask, långt och i hög fart). 391an jag satte dit sen gick ca 100-110 mil innan en tråd tittade ut så det är väl hyfsat, (remmar brukar inte ha hållt längre än så på någon av mina tidigare Polarismaskiner heller).
Man känner tydligt att remmen blir varm under vissa förhållanden men med 391an hinner man vara med och backa av lite när det behövs innan den går sönder, dock så är den som vissa säger lite ojämn, alltså det skiljer rätt mycket på hur den funkar beroende på temp. Det ekjlaste sättet att få ihjäl en rem verkar hursomhelst vara att köra fort, ligger man på 70-80knyck + i tungföre eller i 100+ på lätten så kommer värmen obönhörligen, men det är kanske mer en TRA-grej.... Grubblar på att prova en orginalrem igen snart, justera lite, och se om det ökade greppet med en sådan kan ge ett konsekventare beteende.

117861

Medlem
9 nov 2006
24
0
1
Kiruna
Ok vilket kit tog du? Har funderat på och beställa därifrån men finns inget direkt "Summit"-kit för 800 E-tec och havsnivå.
Finns bara den för korta och så för renegade.

De man vill åt är ju att variatorn är på rätt ställe så flytande är en stor fördel.
Kör just nu bara med nerdrevat och kör på 391.
Remmen börja närma sig 50 mil och kan säga att de är ingen lugn körning efter led.

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.561
426
83
Malå/Adak
Jag köpte det för 08-10 Summit PT 800 154" 0-3000ft och det verkar funka skapligt. Kom bara ihåg att köpa till en Float plug också om du inte tänker svarva den själv, den ingår nämligen inte i kitet.

Annars kommer Doo med egna grejjer snart, (eller det har väl eg funnits länge men snart kommer det ett kit), för att bygga om QRSen.
Marknadsförs väl med att man kan få löstagbar sekundär men är bara splinesen i sekundärskivan i stål så är det ju inga problem att "flyta" den sen.

bubblan

Välkänd medlem
30 jul 2008
198
3
18
Dalarna/Solna
Annars kommer Doo med egna grejjer snart, (eller det har väl eg funnits länge men snart kommer det ett kit), för att bygga om QRSen.
Marknadsförs väl med att man kan få löstagbar sekundär men är bara splinesen i sekundärskivan i stål så är det ju inga problem att "flyta" den sen.
Var hittar man det här? Nån som testat?

117861

Medlem
9 nov 2006
24
0
1
Kiruna
Kör nu med TEAM sekundär på min freeride och kan säga att den går för jävla bra med den!! Man litar mer på skotern när man kan ligga på gasen hela tiden utan att oroa sig för när det börjar titta fram trådar från remen! MKT nöjd med detta måste jag säga!!