Tappa suget?

kipper30

Välkänd medlem
5 apr 2011
276
0
16
Arvidsjaur
Hej!

Har en fundering som på ett sätt hör hemma i detta forum och på ett sätt inte.
Tänkte höra om nån här hsr tappat suget för skoter/skoterkörning för en liten tid, och att det sedan har kommit tillbaka?

Så har det blivit för mej nu. Men jag tror att det har kommit tillbaka!

Kände att det inte kändes lika kul som förr. Kan ha berott på att det det har hänt så många olyckor denna säsong.

Vore bara kul att veta om jag var ensam?

Förstår verkligen om ni tycker att det är HELT FEL ställe att ta upp. Jag menar, det är ju ingen ungdomsmottagning ;)

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Absolut, det fanns en period i mitt liv då jag bara ville skita i allt som hade med skoter att göra. Och det var efter en olycka där en polare dog, lämnade skotern på olycksplatsen och bara struntade i allt.

Men for tillbaka senare, drog i snöret och körde hem den. Lät tiden göra sitt och nu är skoter det bästa jag vet igen.

Sen har jag väl haft nån period då man blivit less bara för att inget går som man vill (maskiner som skär osv) Men det går över rätt fort!

Det är väl inte helt fel ställe, man måste ju kunna ta upp alla sidor av skoteråkning på ett skoterforum!

SLDNX

Välkänd medlem
16 aug 2007
148
1
6
Mora
Beklagar för er alla som har förlorat någon där ute!
Det hände oss i fredags på en dag som jag inte trodde något kunde gå fel,, skotern höll ihop för tredje dagen i rad, grymt väder, grym snö,,,,, sen händer det något sådant på vägen hem, så det känns ju sådär just nu!
Men vafan gör man? man måste in där i ringen igen och ge allt, livet är för kort.

Men som sagt suget kommer tillbaka, men hittar man något som man tycker är roligare så ska man ju självklart göra det, och inte tänka på vad man alltid har tyckt om!

LynxtuktarN

Välkänd medlem
11 jan 2011
1.124
4
16
Obbola
ja nu senast i höst har jag både vare typ 24timmar från att byta mot en cross, ångrade mig kvällen före bytet för då ville ja ha kvar skotern, 4 veckor senare låg skotern ute på blocket, ångrade mig igen o tog bort annonsen, kört lite nu o är skotersugen som fan, men ekonomiskt håller det inte längre snart... får se hur denna vinter utspelar sig! :)

Sen vare några år sen nu en hyffsat nära polare inte klarade sig pga av en skoterolycka, var dock ej där när det hände men fick samtal senare .., så då fick man sig en tankeställare o suget försvann ett tag såklart.

kipper30

Välkänd medlem
5 apr 2011
276
0
16
Arvidsjaur
Jo det är när det händer olyckor som man börjar tänka till.
Jag vet inte om ni har hört om han som gick genom
Isen på en sjö här i Arvidsjaur med lastbil?
Iallafall så kände jag honom rätt så bra, och dom ha är inte hittat honom :-/

niemi

Medlem
28 dec 2011
32
0
1
Kiruna
hörde om den, tragiskt när sånt händer :/ isarna nu är förrädiska, ena dagen kan de va is på ett ställe å dagen efter är det öppet vatten igen.

För mig så hade jag inte ett speciellt stort skotersug innan den här säsongen, och att snön var så sen gjorde inte saken bättre. Gick i planerna av att sälja skotern och köpa bil istället. Men ångrade mig till slut ändå och bytte maskin och nu har det kommit rätt mycket snö och skotersuget ligger på max igen ;)

R

räsern

Jag hade nästan sålt skotern och köpt cross var 90%bestämt! Men sen kom snön och sen kom det till baka till 110%

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Har haft min Renegade ute 2ggr på blocket, då det ringt folk som är intresserade så har jag ändrat mig, och sagt att den inte ska säljas.

Konstigt hur det kan bli...

snodddas

Välkänd medlem
23 jan 2010
1.846
4
16
Lappland
Det är jätte lätt å få tillbaka suget köp nå nytt då kommer suget tillbaka och testa och köra maskinen...

Kryckan

Välkänd medlem
14 mar 2006
2.320
3
38
Hälsingland
Jag sålde min skoter i somras, och än så länge så får jag väl säga att jag inte ångrar mig en sekund.

Ekonomiskt sett så är det underbart iaf :)

Evilclown

Välkänd medlem
2 jan 2012
334
0
16
Offerdal, dalen där offren bor.
Har aldrig tappat suget riktigt. Visst man blir tvär less när det krånglar men då brukar jag alltid gå där ifrån ett tag, står jag och jävlas för länge så blir jag bara arg.

Sen har man haft en och annan polare som skadat sig illa pga skoteråkning och det funderar man ju lite på ibland. Sist så hoppade en polare med skotern och landa på en stubbe så hela boggiet, kylarna och tunneln blev rat, kompisen klarade sig ganska bra. Hjälm räddar liv!! Ryggskydd med!! Men har inga planer på att sluta köra :)