Tacksam för tips

Jolle1

Medlem
6 dec 2008
20
0
1
Norrbotten
Jag har nu bestämt mig för att köpa min första egna skoter. Frågan är bara vilken typ/modell? Kommer nog mest att köra utanför leder då jag fiskar och jagar en hel del. Självklart vill jag nöjesköra en del också. Samtidigt vill jag ha en skoter som klarar att ta sig fram, bla i fjällen på vårkanten. Vill ha möjlighet att kunna hänga på en kälke då och då för att ta packning/last. Vilken typ av skoter bör jag köpa? Något tips på modell?
Tacksam för synpunkter förslag.
 

steffemelloydn

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.347
1
16
Piteå
Undvik Rotax 800-motorer - de har haft (har?) stora problem med dessa. De skär på vevaxellagerna. Sök här på forumet så hittar du flera diskutioner som handlar om detta.
 

Jolle1

Medlem
6 dec 2008
20
0
1
Norrbotten
Tack för råden! Det är ju lite av en djungel när man inte är så insatt. Börjat titta närmare på de skotrar ni nämnde, renegade, x-trim, crossfire och switchback. Behöver de vara förstärkta för att kunna dra kälke? Eller räcker det med att konstatera att drag på så funkar det?
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
En jag känner kör en Crossfire 1000 och han har köpt ett drag av ÅF och han drar nästan bara pulka med den. Går hur fint som helst.