Ta det lugnt i snön/på isarna.

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Ja, havet fryser väl aldrig så pass att man vågar sig ut.

Har du vart ut på isarna ännu hemmavid? (Storsjön, Öjaren).

Mötte ett par på leden mot valbo, som skulle ut till storsjön tror jag och kände någon som hade vart där å fiskat å isen hade vart rätt skaplig då iaf, enligt dom.
Men är det lite strömt vid något utlopp eller så kan det nog vara lurigt även om det är hyfsat mitt på.
 

Skoterpeppe

Välkänd medlem
5 jan 2006
124
0
6
Sandviken
HenkeEdge skrev:
Ja, havet fryser väl aldrig så pass att man vågar sig ut.

Har du vart ut på isarna ännu hemmavid? (Storsjön, Öjaren).

Mötte ett par på leden mot valbo, som skulle ut till storsjön tror jag och kände någon som hade vart där å fiskat å isen hade vart rätt skaplig då iaf, enligt dom.
Men är det lite strömt vid något utlopp eller så kan det nog vara lurigt även om det är hyfsat mitt på.
Nej, jag har inte varit ute på isarna än. Körde en sväng mot tunasjön idag, men ställde sedan in skotern i garaget och bestämde mig för att låta den stå där tills mer snö har kommit. Nu har det börjat bli riktigt dåligt skoterföre...

Jaja.. hoppas bara att det kommer mer snö och vinter denna säsong.
 

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Jo, lite väl mycke töväder nu, i Januari med. Brukar ju vara kallaste månaden, så vintern är ju knappast över ännu. När det är vinter ska det vara kallt å snö sen på sommarn varmt å skönt, det där skiten emellan gillar inte jag =)
 

Råneräcer

Medlem
3 feb 2006
20
0
1
Råneå/Boden
Det känns inte kul att säga men.. dom får skylla sig själva, kanske lite grovt straff men att ge sig ut på isarna nere i söder kanske inte är att rekommendera då det även finns risk här uppe. Och vi kan inte ens köra på havet trots att de e någorlunda kallt.