ta bort boggi rev-05

blötsnö

Aktiv medlem
8 okt 2009
93
0
6
sundsvall
håller på ta bort boggin för mattbyte, men jag får inte bort de bakre skruvarna. på vänster sidan gick de bra, men den högra skruven bara snurrar runt den kommer inte ut?
sen en till fråga måste jag bort med hela kedjehuset för att få bort drivaxeln? har plockat bort kedja å drev nu.

sx_viper

Välkänd medlem
6 apr 2009
649
2
18
dra åt den på vänster sida igen och ta lös på högersidan först

lille man

Välkänd medlem
1 jan 2000
605
4
18
LULEÅ
www.lacken.se
Tror inte att du behöver ta lös hela kedjehuset...

Vilket minne man har jag demonterade min för 3 dagar sedan och kommer inte ihåg till 100% =)))))

blötsnö

Aktiv medlem
8 okt 2009
93
0
6
sundsvall
dra åt den på vänster sida igen och ta lös på högersidan först
jag har provat de oxå, men när man vrider på den högra så snurrar den vänstra runt, och håller man fast den så låssnar den, nu har jag haft på lite gänglåsning få se om de hjälper.

blötsnö

Aktiv medlem
8 okt 2009
93
0
6
sundsvall
Tror inte att du behöver ta lös hela kedjehuset...

Vilket minne man har jag demonterade min för 3 dagar sedan och kommer inte ihåg till 100% =)))))
dåligt:) jag tog bort den allafall så nu är axeln lös, går de att byta drivhjulen själv utan press?

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
det går att ta den i skruvstädet och slå på drivhjulen med, fast bökigare. och för bultarna som axeln bara snurrar runt med, ta mutterknackarn, då kommer den garanterat

blötsnö

Aktiv medlem
8 okt 2009
93
0
6
sundsvall
det går att ta den i skruvstädet och slå på drivhjulen med, fast bökigare. och för bultarna som axeln bara snurrar runt med, ta mutterknackarn, då kommer den garanterat
det gick bra med mutterknacken tack för tipset. nu är de bara att få låss drivhjulen kvar. pressar man på dom nya hjulen från samma sida av axeln sen? eller ska jag ta bort lagret som sitter på variatorsidan på axeln?

Nordda

Välkänd medlem
13 okt 2005
3.154
1
36
36
Helsingfors, Finland
www.pixbox.se
det gick bra med mutterknacken tack för tipset. nu är de bara att få låss drivhjulen kvar. pressar man på dom nya hjulen från samma sida av axeln sen? eller ska jag ta bort lagret som sitter på variatorsidan på axeln?
Nej, lagret kan sitta kvar. Huvudsaken det går att pressa av och på hjulen på en sida.

blötsnö

Aktiv medlem
8 okt 2009
93
0
6
sundsvall
går det inte använda orginalhjulen om man tar bort dubbskydden? det är 10kuggars non slip orginal och mattan är en 44.4 mm:hmmmm2: