Tjena, har lite problem med skotern. Nyligen köpt, var tvungen å byta tändstift efter bara 4 vändor, men trodde att det kunde bero på att den vart i tomgång rätt mycket då. Så jag bytte till nya (rätt stift), Dem höll också bara i runt 3-4 vändor, dem var väldigt svarta och gav knappt någon gnista efteråt.
Skotern går på ganska låg tomgång, runt 800-1000 (ska höja). Efter första stiftbytet har jag undvikt att tomgångsköra, men det krånglade ändå.
Har bytt bensin helt, ifall soppan bara är gammal. Men har bara kört en gång efter det. Så jag vet inte om det är det som är felet.
Allt i skotern är original, ifall det är nödvändigt.
Finns det något annat som kan vara fel?
Tips på när man höjer tomgången på en SDI motor? Är det någon skillnad från vanliga?
Skotern går på ganska låg tomgång, runt 800-1000 (ska höja). Efter första stiftbytet har jag undvikt att tomgångsköra, men det krånglade ändå.
Har bytt bensin helt, ifall soppan bara är gammal. Men har bara kört en gång efter det. Så jag vet inte om det är det som är felet.
Allt i skotern är original, ifall det är nödvändigt.
Finns det något annat som kan vara fel?
Tips på när man höjer tomgången på en SDI motor? Är det någon skillnad från vanliga?