Tändstift surar igen F3 -96

kalle

Välkänd medlem
1 jan 2000
398
0
16
Har ett litet problem med F3an.. Den surar igen på ett tändstift om den står för länge på tomgång. Kan detta bero på en för fet bestyckning eller liknande? Behöver gärna lite tips. Jag har testat champions liknelse till NGK-stiften men det blev inge bättre.

Tacksam för svar.

Hejdå.
Mvh Johan.
 

Bola

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.117
25
48
Kolla upp bestyckningen förhoppningsvis är det bara det , racing stift är väldigt känsliga på ``fisåkning´´eller att dom blir sura.

Mvh: Bosse..........
 
J

Johan.

Ok!! ingen som har något bra tips på t.ex Boschstift? En polare som tidigare ägde en F3a sa att tändhattarna bör bytas?? Jo stiften är aldeles svart så fin förbränning är det inte.. Den går alldeles för fett.

Hejdå.
Mvh Johan.
 

steffemelloydn1

Semi PRO sledder
1 jan 2000
69
0
0
Piteå Sverige
Har hört att Skidoos tripplar, åtminstone 600 och 700, väldigt lätt lägger igen stiften. Har dock ingen lösning men det är inte bara du som har drabbats... om det nu är någon tröst...
.___
/ __\
\__ \
/___/teffe´Me´Lloyd´n
-------------------------
Ski-Doo Grand Touring
 
B

Björn

Hej jag har en lynx enduro 700 2001 min surar igen på ett stifft också men då höjde jag tomgången och då fungerar det suveränt.
Om det fungerar på din kan du väll maila mig på bjornmoss@hotmail.com
 

peter1

Semi PRO sledder
1 jan 2000
46
0
0
Det vanliga felet som är på dom är att vajern som går till oljepumpen brukar fasna i öppet lägeoch den får då lika mycket olja på tomgången som på halvgas, Du kan lätt kolla det genom att lyfta på huven och kolla om vajern går tillbaka helt.
Detta fel åtgärdas genom att sätta dit en fjäder mellan oljepumpen.
 

Mach Z 99 RER

Välkänd medlem
1 jan 2000
112
0
6
Hei-hvis den surer ned på bare en stift og den samme, er det vel noe som er feil vedrørende "oppsettet"/"driften" av den. Kan det være svak strømtilførsel til den? Mitt tips: bytt om på pluggledning og hatt og se om den da surer ned den andre. Og du: gjør en ting i gangen, så vet du hva som var feil.. ;)
 

thomas2

Rookie sledder
1 jan 2000
13
0
0
Hej !

Har typ haft samma problem med min XCR 600 -SP, och körde tidigare med BR9ES (NGK), Nu har jag bytt till BR9EYA som tydligen skall vara någon typ av "Själv" renande stift... Tycker den går bättre nu, men har inte hunnit åka så mycket ännu.

//Thomas