Tändningsproblem Jag 440 (1990)

et 340t/r

Välkänd medlem
11 nov 2005
1.746
1
38
32
luleå/Ösd/Storåbränna
Hej! Fick ett problem med skotern under förra helgen!

Skotern gick bra, sedan stängde jag av den med dödaren utan problem.
Sen då jag skulle starta skotern var den stendöd, inte ett liv. Bytte stift men utan resultat. Lät skotern stå till dagen efter!
Då skulle jag prova om den gick, och då startade den och jag körde 100 meter och stannade den, sen gick den inte någe mer ! Tender alltså inte men stifetn är blöta.
Vad kan det vara? Voltregulatorn ?

Mvh Tommy :)

muotkas

Välkänd medlem
2 jan 2007
1.462
0
36
Kiruna
ta lös cdi n och låt den vara på elementet ett par dagar och pröva igen, tror det är cdi n som spökar, så har det varit för våran jag..

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Kan vara dödaren som har blivit glapp oxå.

Förstår inte varför alla stänger av med dödaren.. :S den är ju en nödstop, ska man stänga av ska man ju använda nyckeln. Slår aldrig av min med dödaren av den anledning att den dag jag nån gång kommer att behöva den så kanske den inte funkar om jag skulle använda den varje gång..

et 340t/r

Välkänd medlem
11 nov 2005
1.746
1
38
32
luleå/Ösd/Storåbränna
Kan vara dödaren som har blivit glapp oxå.

Förstår inte varför alla stänger av med dödaren.. :S den är ju en nödstop, ska man stänga av ska man ju använda nyckeln. Slår aldrig av min med dödaren av den anledning att den dag jag nån gång kommer att behöva den så kanske den inte funkar om jag skulle använda den varje gång..
Har samma tanke som dig, men i mitt fall är nyckeln avbruten och halva är kvar i låset, och jag har inte orkat ta tag i det !
De kan väl inte vara det som spökar ?