Tändnigsfel på indy?

Rowbart

Medlem
3 jan 2010
22
0
1
Boden
Jag har en Polaris indy 500 som jag har lite problem med.
Den går inte på tomgång om man inte ställer tomgången kring 3000 varv,och även då kan den stå och gå en stund och sen succesivt gå ner i varv och stanna. kompet ligger på 8 och är jämnt så det borde inte vara en bidragande faktor? ena tändhatten anser jag dock inte riktigt "klaffar" till nog när man trycker dit den och jag tycker den sitter lite dåligt,kan detta vara orsaken?

Rowbart

Medlem
3 jan 2010
22
0
1
Boden
jag kan lägga till att det är fräscha och korrekta stift och att skotern i övrigt går klanderfritt förutom om man trycker gasen i botten få då "båar" den och kommer upp i varv eften en stund

snowmobile5

Välkänd medlem
30 dec 2009
230
0
16
Umeå
jag kan lägga till att det är fräscha och korrekta stift och att skotern i övrigt går klanderfritt förutom om man trycker gasen i botten få då "båar" den och kommer upp i varv eften en stund
Vad sitter det för stift på den? minns min indy gick liknande såfort jag inte körde med br8 serien, var en indy 500 91a

den gick fanimig inte frammåt med nått annat stift

Mad Dog

Medlem
12 jan 2005
12
0
1
Skellefteå
Låter som den får för mycket soppa på lågfarten.
Kolla så att du har rätt lågfartsmunstycke samt rätt antal varv utskruvat på den.

Rowbart

Medlem
3 jan 2010
22
0
1
Boden
det sitter BR9ES i skotern,har för mig att det är rätt stift?
Sedan så bensin mängden är ju trolig,funderar på att lämna in den på verkstad och få en ny grundinställning på insprutningen så kanske det blir bättre.vevhus lager vet jag inte,märker man det på beteendet utöver mina symptom?