Funderar hur jävligt det kan se ut efter 300 mil och några remmar senare i motorytrymmet. Har precis köpt en 800 etec 2011 som det är ganska svart och klibbigt i motorytrymmet på variatorsidan. Det är klibbigt och svart i sprängskyddet, men även på på motorn och motorfästet nere i baljan under variatorerna osv.
Frågan är om det kan bli så från remslitage och en eller två sprängningar av rem?
Vad jag kan se så verkar det inte läcka från grenröret för det är inte nå svart där.
Nu har jag vinklat texten för att det verkligen ska låta som att det kommer från remmen vilket skulle resultera i att jag kanske slipper skruva och endast rengöra lite
men är det någon som haft liknande problem på sin maskin som kan bekräfta eller dementera mina funderingar?
/Marcus
Frågan är om det kan bli så från remslitage och en eller två sprängningar av rem?
Vad jag kan se så verkar det inte läcka från grenröret för det är inte nå svart där.
Nu har jag vinklat texten för att det verkligen ska låta som att det kommer från remmen vilket skulle resultera i att jag kanske slipper skruva och endast rengöra lite
/Marcus