Vi är ett gäng som åker från Matfors på lördag, är oxå lite osäker på hur leden går. Tankar det gör du i Naggen, Östavall och Rätan. Vi åker dock inte hela vägen till Vemdalen utan skall till en kompis stuga på Ön strax innan Handsjöbyn.Till östavall lär det inte vara några större bekymmer att hitta, men resten, var går leden. Holmsjön eller skog?
Ser sträckan mellan Östavall och Rätan som den värsta. Någon som har en kartsnutt att bju på?
Vi är ett gäng som åker från Matfors på lördag, är oxå lite osäker på hur leden går. Tankar det gör du i Naggen, Östavall och Rätan. Vi åker dock inte hela vägen till Vemdalen utan skall till en kompis stuga på Ön strax innan Handsjöbyn.
Tar hjärtligt emot tips på leden sträckning etc![]()
ja det finns de, men endast sedel om jag inte minns felFrån Matfors på lördag? - det gör vi med, ser ut att bli riktigt fin väder :blink1:
Hur många är ni? Hur lång tid kan det tänkas ta att åka ?
Finns det mack i Naggen alltså?
Japp, vi är väl 5-7 st beroende på om någon fegar ur eller inte, ni då? Är ju svårt att säga hur lång tid det kan ta men vi siktar på att det tar ca 5 timmar till Ön, men då är det ju en bit kvar till Vemdalen därifrån, 7 timmar kanske...??Från Matfors på lördag? - det gör vi med, ser ut att bli riktigt fin väder :blink1:
Hur många är ni? Hur lång tid kan det tänkas ta att åka ?
Finns det mack i Naggen alltså?
Japp, vi är väl 5-7 st beroende på om någon fegar ur eller inte, ni då? Är ju svårt att säga hur lång tid det kan ta men vi siktar på att det tar ca 5 timmar till Ön, men då är det ju en bit kvar till Vemdalen därifrån, 7 timmar kanske...??
Ang tankning, som jag har hört så tar pumpen i Naggen numera kort, skall kolla upp de i morgon.
De som jag känner mig lite osäker på är Holmsjön, har hört många som säger attt den är rejält blöt, och nu har det ju blåst och drevat en del så det kan vara svårt att se var spåren går, men det är väl bara hålla fullt... :cheesy:
Vet faktiskt inte hur långt det kan vara men 4-6 km låter ju rimligt om man tittar på karta.Ni åker alltså på lördag? Vi är två man. Jo ser sjön som det största problemet, är väl 4-6km långt rätt över till Vassnäs?
När beräknar ni att åka på morgonen? -Alltid bra att veta, då det är mkt som kan krångla på en skoter. Dvs. bra om man är fler.