summit 700

Robert_jag

Aktiv medlem
1 jan 2000
90
0
6
Jokkmokk Sverige
tycker min skoter drar bensin som någon ##### SVAMP! typ mellan 3-4 liter milen! Någon som har någon erfarenhet av en sådan. tex vad för olika bestyckninger man kan ha mm? Vill ju inte börja sänka nålarna så den skär ihop!
 

Vmax 500

Välkänd medlem
1 jan 2000
408
0
16
39
Järvsö
Lämna in den till en återförsäljare som säljer skidoo och låt dom bestycka ner den så den inte som du säger skär ihop. Tänkte göra så med min mxz 700 nästa säsong....
 

Skiiidooo

Medlem
1 jan 2000
28
0
1
Boden Sverige
kolla hur stiften ser ut, är dom kolsvarta så bestycka ner är dom pepparkaksfärgade så drar den som den ska. summit 700 är ingen soppasnål maskin sluta pumpgasa bara :)
 

Robert_jag

Aktiv medlem
1 jan 2000
90
0
6
Jokkmokk Sverige
Men de jävligt är att den drar nog som den ska..:S kollade siften igår dom är så fina dom bara kan bli! Ja de är ju bara sluta pumpa så mycket! tack för alla tipps!
 

Skiiidooo

Medlem
1 jan 2000
28
0
1
Boden Sverige
Nej det finns inge bättre än skidoo :D när du kör led försök ligga på jämn gas i helst ca 70 km h eller därikring. då fick jag ner min i 2.3 och annasr tar den 3 liter
 

Fast

Aktiv medlem
1 jan 2000
92
0
6
Kolla så att du har rätt bestyckning, annars kan man gå ner ett steg på lågfart och beroende på årsmodell så har du tmx förgasare så är det bräsleskruvar och då kan du även skruva in 1/4 - 1/2 varv men kolla så att den inte rusar för mycket på tomgång, då får du nog ställa dem på 2 varv som det ska va.
 

Robert_jag

Aktiv medlem
1 jan 2000
90
0
6
Jokkmokk Sverige
okey jag har ju fundreat på att bestycka ner den på lågfart men då är de ju en risk att den börjar gå dåligt istället! Men de är val bara att göra som du säger jämn och fin gas! tack igen för tippsen!
 
E

ejwbegysv

Min summit drar ca 2-2.5 milen efter att jag hade den hos mulle på inställning....

Då har jag ett BSFC på ca 0.63 (inte för snålt)...
 

F

Medlem
1 jan 2000
6
0
1
Gävle
Jag har en 02-700 med Jaws pipor,högkomp top.
Var till M-performance och bromsade den,
stegade ner från 17.5 till 12.5 på lågfart.
Den gav 130.7 ganska bra när en orginal
700 ger ca 119 hk med samma BSFC.