Styrhöjning ?

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
Tja!

Jag undrar hur mycket gasvire och bromsledning man har tillgodo på en mxz tnt 09 ? Tänkte nämligen montera ett fatbar styre på min ?

4

426H

På min renegade -09 räckte bromsvajern till dryg 190 mm/7,5 tum. Jag har en justerbar rox-höjjare 6-8 tum.

4

426H

Ska du bara byta styre behöver du nog inte bekymra dig det minsta.
Fast man kanske måste dra kablarna utanför höjjaren om man skall använda brp:s originalhöjjare. Det blir ju en stor omväg som dom sitter original.

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
Ja jag tänkte använda orginal höjaren ! Har ett fatbarstyre till moutainbike som jag tänkte använda :rolleyes: det är intelika tjockt på mitten som vanliga fatbar styren så jag tror det passar :)

4

426H

Du kan ju alltid skruva loss styret och rycka lite i kablarna. Då ser du direkt om det funkar att ha dom inne i höjjaren.
Antar att det är ett kraftigt DH styre du tänkt använda? Kan nog vara lite lurigt att använda ett MTB styre. Många MTB styren har reducerade rör med extra godstjocklek bara i mitten där styrstammen sitter. På skotern har du ju två klämmor och där kan det vara för tunt gods på ett MTB-styre för att fästa.