Styrhöjare till skotern

danne3

Semi PRO sledder
1 jan 2000
142
0
0
Hejsan jag har en lynx rave 670 bigpipe -98
tycker att styret är lite för lågt så jag funderar p¨å att höja det.
Är det något speciellt so man måste tänka på när man höjer styret (t.ex längre gas-wire osv).
Undrar också om någon eftermonterat en mountain rem till lynx g-type eller evo-serien. Hur gick monteringen funkar remmen som den ska osv


Tacksam för svar
MVh DannE
 

Bjuppen

Medlem
1 jan 2000
6
0
1
"Styrhöjare till skotern"

Jag har en lynx enduro 600 -98 och den har jag höjt styret ca 70mm på utan några vajrar eller kablar blev för kort. Kolla bara att såna saker inte sträcks för mycket vid fullt styrutslag då det är det mest kritiska läget. Det blev för övrigt mycket bra på min maskin. Jag gjorde bara en 5mm plåt som höjare mellan styrstång och styrklamp. Allt som behövs är då just plåten med 8 st borrade hål i. Vinkla gjärna fram plåten lite också så slipper man få styret i hakan.
 

Perrrr

Välkänd medlem
1 jan 2000
376
0
16
38
Umeå Sverige
RE: "Styrhöjare till skotern"

Gör som Bjuppen sa, skär till en rätt grov plåt/plattjärn och borra hål i. Jag gjorde likadant på min enduro 500 98, och tycker du också borde kunna höjja runt 50-70mm, det är ju bara att prova sig fram.
 

rydde

Välkänd medlem
1 jan 2000
425
5
18
47
Luleå
Nån som har satt på styrhöjare på summit 600 99? Några erfarenheter? Hur mycket kan man höja (allmänt). Vad blir bättre?