Styrhöjare för orginalstyre.

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Jo båda passar.
Den översta är ju dyrare men då kan du ju ställa styret framåt och bakåt.
vilket kan vara skönt för att hitta "Din" körställning.

maverick661

Aktiv medlem
28 feb 2010
52
0
1
Docksta
Väcker den här tråden igen då ja undra om styrhöjaren med art.nr 001-2S på www.skoterdelen.com passar på min Vertical Escape 800 -03? Verkar vara ett vettigt pris, men de kanske är skräp?

(Anledningen till att ja inte länkar direkt till höjaren är att ja inte kommer på hur man gör från deras sida).

MVH

Nelmlund

Välkänd medlem
4 jan 2009
358
0
16
Östersund
Den där är för styren med 22mm diameter.. dom flesta org. styrena är det. ta ett skjutmått och kolla :)

maverick661

Aktiv medlem
28 feb 2010
52
0
1
Docksta
Jodå, mitt var 22mm, såg nu att de var lite snett så kanske får beställa ett annat på en gång.
De sitter redan en höjare på min maskin, är de original på Vertical Escape, eller är det eftermonterat? Är ganska lik den typ ja frågade om i mitt förra inlägg.
Den höjer ganska precis en dm, skulle vilja ha några cm till.

Nelmlund

Välkänd medlem
4 jan 2009
358
0
16
Östersund
Jodå, mitt var 22mm, såg nu att de var lite snett så kanske får beställa ett annat på en gång.
De sitter redan en höjare på min maskin, är de original på Vertical Escape, eller är det eftermonterat? Är ganska lik den typ ja frågade om i mitt förra inlägg.
Osäker på om det är så original, tvekar på det. Tidigare ägare bär nog ansvaret till den :) Du kanske måste förlänga broms-/gasvajer om du ska sätta på ännu högre höjjare.

fusionären

Välkänd medlem
4 dec 2005
752
0
16
Billsta, Örnsköldsvik
Det sitter en höjare original så troligtvis är det den du har.

Hundbert

Välkänd medlem
19 okt 2009
160
0
6
Luleå
Tänk på att snoprohöjaren passar inte till nya polaris i alla fall. Fästet uppe vid styret och nere vid stången är rundat och höjarblocket måste få en halvcirkel utsvarvat för att passa in.
Alltså halva diametern av styret som är 22 mm på dom flesta.

maverick661

Aktiv medlem
28 feb 2010
52
0
1
Docksta
Osäker på om det är så original, tvekar på det. Tidigare ägare bär nog ansvaret till den :) Du kanske måste förlänga broms-/gasvajer om du ska sätta på ännu högre höjjare.
Jo, en tum till kanske hade gått men ja vill få upp den kanske 5 - 6 cm. Prövade ta lös styret och de var en bra bit tills man kom upp i bekväm höjd för att stå. Gaswire förlängare har ja hittat, men ja har ju hydraliskt bromshandtag, hur gör man med det?

Har märkt att styret också är lite snett så ja är lite sugen på ett av kiten som skoterdelen säljer. Men det jag oroar mej för är att man ska kunna fortsätta ha handtagsvärmare och alla reglage kvar. Det bör bara vara att montera över va? Annars prövar ja nog bara att rikta det ja har.

MVH

Nelmlund

Välkänd medlem
4 jan 2009
358
0
16
Östersund
Biltema har ett riktigt fräscht fatbar styre (art. nr. 82-355). Själva styret höjer 10cm också. inte dålig kvalitet som många säger att biltema har, detta är riktigt hållbart, styrstången kröktes ist. för styret vid krasch på asfalt med crossmoppe. Skoterdelen säljer ju styren och höjarna så satans dyrt, köp biltema styret och leta reda på någon billig höjare så får du ner priset några hundra än att köpa paket från skoterdelen.

Handtagen + värmen kan du ta en värmepistol och spruta med så lossnar limmet, sedan bara fästa på skiten på det nya styret :)