Strömsund-Gäddede-Vilhelmina-Strömsund

windrosso

Välkänd medlem
1 jan 2000
140
0
6
Hälsingland
Tjena!

Åker Strömsund-Gäddede-Vilhelmina-Strömsund snart. Kollat runt lite efter tankningsmöjligheter men det verkar dåligt med det speciellt den sträcka vi har tänkt oss mellan Strömsund-Gäddede. Någon som har någon information att dela med sig om möjligheter till tankningar på flera platser?

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
ca 15mil vad jag förstår iaf den sträckan vi tittat på men man vet ju aldrig hur mycket "lek" det blir efter vägen.
I Storåbränna går det att tanka men ni kanske inte passerar där. Har själv åkt mellan Sikås och Gäddede en nätt liten resa på 33mil tur och retur =) För mig räckte det då med tankning i Storåbränna och Gäddede. Min drar väl ca. 2L/mil.

Men det kanske var sista etappen tillbaka från Gäddede över Vilhelmina du undrade om, där har inte jag vart (iaf inte med skotern) så där kan inte jag vara till någon hjälp.

Lynxx

Välkänd medlem
4 mar 2008
196
0
6
Jämtland
Du vet det e sedeltank i Lidsjöberg va? Vet du inte det så vet du det nu iafall. Om du nu inte far förbi där när det e öppet då skare ju funka med div kort. Jag tror det var 0670-70012 dit så då kan du ju ringa å höra efter öppettider om du vill.

windrosso

Välkänd medlem
1 jan 2000
140
0
6
Hälsingland
Lidsjöberg är ett alternativ.
Det går en led längre västerut mot fjällkanten som vi hade tänkt oss. Det finns alltså inga tankmöjligheter där?

windrosso

Välkänd medlem
1 jan 2000
140
0
6
Hälsingland
Kollade lite på skoterledskartan över strömsunds kommun. Insåg att det finns flera rutter att ta mellan Strömsund-Gäddede då med macken i Lidsjöberg inräknat. Någon som har ett förslag på resrutt på ca 20 mil? Gärna fina leder och varierande terräng.
Strömsund- Ringvattnet- Lidsjöberg- Klumpvattnet-Stor Jougdan-Gäddede är en
Strömsund- Ringvattnet- Lidsjöberg- Klumpvattnet-Stor Sjouten- Lill Sjouten-Gäddede är en annan.
Någon som har längd på dessa? Det finns många många fler också. Svar mottages tacksamt.