Strömsund-Borgafjäll-Tärnaby-Vilhelmina-Strömsund

windrosso

Välkänd medlem
1 jan 2000
140
0
6
Hälsingland
Nästa vecka ska jag tillsammans med några andra åka denna tur. Har kollat runt lite på olika resrutter och har tydligen flera val. Hur ser det ut med tankmöjligheter utefter denna sträcka? Kom med tips om var och om ni har förslag på väg att åka? Vi tänker inte ändra ordningen på denna resa eftersom boende redan är bokat så sådana inlägg undanbedes.

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Var beredd på fastkörningar utanför leden och ha med en kamera. :p Snödjupen är ganska rejäla på sina ställen.

windrosso

Välkänd medlem
1 jan 2000
140
0
6
Hälsingland
Hehe. Jag har legat i hårdträning denna vecka med att dra loss fastkörda skotrar så det ordnar sig nog.
Var finns det lämpliga mackar någonstans då?

joha

Medlem
7 feb 2008
28
0
1
tankning numero uno:Lidsjöberg sen Storjola/Borga sen Tärnaby sen Stalon sen Vilhelmina voila klart!frågor på detta???

joha

Medlem
7 feb 2008
28
0
1
Jag fixar pumpen.......och räcker inte soppan till Tärna,så är det bara att styra in in Klimpfjäll,bra va?:bootyshake:

4

426H

Annars kan ni åka över marsfjällen. Borga-saxnäs-kittel-tärna. Finns bensin i alla dessa byar. Mellan tärnaby och vilhelmina kan ni tanka i dikanäs eller nästansjö.

HansN

Välkänd medlem
1 jan 2000
196
0
6
Östersund
Hej!

Om ni kör över flåsjön till tåsjön, kör tåsjön norrut och tanka på Preem i Norråker. Från Norråker kör ni väl Bäverleden till Borga, eller?

/Hans från N-åker

rojo8515

Välkänd medlem
25 feb 2006
192
0
16
Lidsjöberg eller Norråker är väl vad som finns, eller macken vid Tåsjö.

Ska ni åka Tåsjö-Norråker är ju skoterleden mycket trevlig. Hans, står TG40:an kvar fastkörd på myren vid klubbstugan fortfarande?

HansN

Välkänd medlem
1 jan 2000
196
0
6
Östersund
Rojo, håller med om att leden Tåsjö- Norråker är mkt fin. TG40:an är bärgad och bortfraktad men döm om min förvåning, när jag pratade med farsan idag så står det en TG30 där istället nu!! Inte fastkörd men står på leden bredvid skogsbilvägen.
/Hans

windrosso

Välkänd medlem
1 jan 2000
140
0
6
Hälsingland
Strömsund-Tåsjö-Norråker-Borga-Klimpfjäll-Kittelfjäll-Tärnaby-Forsmark-Villhelmina-Tåsjö-Strömsund
Första dagen åkte vi Tåsjön norrut till Norråker för att tjäna tid. Det gör vi inte om.

joha

Medlem
7 feb 2008
28
0
1
Borgafjäll Hotell o Spa va däremot ingen höjdare,dyrt att bo,dyrt att bada bastu,ej prisvärd mat och ett litet lätt skoter hat.......

RaekmAcKaN

Välkänd medlem
7 okt 2007
402
0
16
Östersund
Norråker har ju en kalas mack, Åke som brukar jobba(Äger?) där är ju kalasgo :D Hur var det med snö där uppe vid Norråker ?

rojo8515

Välkänd medlem
25 feb 2006
192
0
16
Vad finns det för bra boende för skoterfolk i området Gäddede-Stora Blåsjön-Borgafjäll-Tärnaby?

Jag har bott på Saxnäsgården några gånger och varit mycket nöjd där, mycket skotervänligt.

Kostar gärna på mig hotell med frukost om priset håller sig runt 700-900:- för en natt.