Strömförsörjning av Garmin Astro på skoter

busse

Välkänd medlem
4 feb 2014
124
0
16
Har fått upp ivern för skoterkörning igen efter att köpt en ny Ranger 49 så nu har jag och sambon var sin skoter vilket gör att vi kan har med oss var sin pojk på skotrarna och kommer förhoppningsvis ut lite mer tillsammans.

Efter som att jag redan har Garmin Astro 220 hundpejlare så har jag köpt fästen till skotrarna så kan ha Astron som GPS. Vad jag förstår så skall man visst kunna driva Garmin Astro via USB:n om man har en Garmin eller HTC kabel. På Ranger 49:an finns ju redan ett 12V uttag så där är det väl bara köpa kablen och plugga i kabel i 12V uttaget och tuta och köra.

Men på gammelskotern Ranger King 500 årsmodell 1998 så måste man ju likrikta 12V matningen vilket ju inte är nåt större problem. Vad som dock gör mig tveksam till att ansluta GPS:en till Rangern är att dessa är väl kända för att voltregulatron brukar gå sönder så det matas ut hög spänning på elsystemet vilket brukar resultera i trasiga glödlampor och smäta handtagsvärmare. Finns det några färdiga likriktare med spänningsregulator om orginal regulatron skulle ge upp att köpa nånstans eller måste man ta fram lödkolven och bygga nåt eget?

Några tips på detta med strömförsörjningen?