storm 800 -96 ?

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
Tja!

Vad tycker ni om polaris storm 800-96 ? Är det en pigg och rolig maskin för sin ålder ? Skriv gärna lite + och - om denna skoter !
 
B

Biosteel

rolig skoter med mycket drag men du lär nog behöva köpa ett extra packet med kolvar till den. skär i tid och otid dom där maskinerna sett och hört med egen erfarenhet.
 

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
jaså ?

Hmmm :hmmmm2:

Blir till att ha ett par kolvar,spärskaft,packningar och glykol med sig i ryggsäcken när man ska ut och köra mao ? då :) Har iof inte köpt nån än men dom va ju billiga och med en fet 800 trippel under huven hehe !
 
B

Biosteel

jaså ?

Hmmm :hmmmm2:

Blir till att ha ett par kolvar,spärskaft,packningar och glykol med sig i ryggsäcken när man ska ut och köra mao ? då :) Har iof inte köpt nån än men dom va ju billiga och med en fet 800 trippel under huven hehe !
no offence men vill du ha en maskin som går längre än vad garageporten räcker så köp en twinmaskin nån mxz zr xc eller liknande för det är bara problem med stormen.:cool:
 

Robbbo

Välkänd medlem
22 jan 2006
1.578
0
16
Luleå
Stormen håller länge och bra.. gott med hästkrafter och vrid och goo ljudet :)
Finns ju måndagsexemplar som går sönder i tid och otid och även åt andra hållet som kört övertusen mil utan att rört en skruv i dem...
Men så är det ju med alla skotrar :D
 

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
är det nån skilnad imellan års modellerna 96 och 98 förrutom åldern förstås ?:D och kan man montera en matta med 51mm kammar på den ?
 
D

Deleted member 6797

passar gör det då men du måste ju förlänga bandtunneln annars ser det ju ut som på stofts enduro..

schysst:)

är det nån skilnad imellan års modellerna 96 och 98 förrutom åldern förstås ?:D och kan man montera en matta med 51mm kammar på den ?

jo kan man. men tror du måste höja den då då dom e väldigt låga orginal
 

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
om man ska sänka boggin för att få plats med högre kammar ! vad tror ni om att höja den 5cm fram och 10cm bak, kan det bli bra ?:hmmmm2: Sen if man vill höja framvagnen lite för att få bättre lössnö egenskaper hur går man tillväga isf ?
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
om man ska sänka boggin för att få plats med högre kammar ! vad tror ni om att höja den 5cm fram och 10cm bak, kan det bli bra ?:hmmmm2: Sen if man vill höja framvagnen lite för att få bättre lössnö egenskaper hur går man tillväga isf ?
du måste kanske även byta drivhjul, sänka boggien är ett bra tips och sänk den fram och bak så att boggien inte får fel vinkel
 

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
Men visst är det så att ma nmåste sänka det bakrefästet mer än det främre ? lr kan man sänka fästena lika mycket ?
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Men visst är det så att ma nmåste sänka det bakrefästet mer än det främre ? lr kan man sänka fästena lika mycket ?
jag sänkte då på min storm mer där bak än fram, kolla bara så att boggien står bra mot backen och inte som min boggie gjorde först, bara på bakaxeln
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
vad skiljer storm 800-96 och xcr 800 99 åt ?
på motorsidan skiljer det avgasportar och därmed en mycket roligare motor :rock: KÖP en xcr 800 :evil: har en sådan motor nu i min skoter

chassiemässigt tror jag inte att det är så stora skillnader, bättre fjädring skulle jag gissa, vet inte om stormen fick motorn lägre ner 96 eller om det var 97..