Storm 800 1995, avgastemp.

der_sturm

Välkänd medlem
30 nov 2007
244
1
16
Östersund
Hej

Har precis blivit ägare till en storm 800, med nyrenoverad motor. Det sitter AAEN pipor på den med tillhörande avgastempmätare. Min fråga är var bör maskinen ligga på i avgastemp? Samt vart kan man köpa en avgastempgivare till AAEN i Sverige? En givare är trasig.

Robban650

Välkänd medlem
22 nov 2007
578
0
16
Luleå
Ja den bör väl ligga runt 700grader har jag hört.... Vart det finns givare till dessa får du tag på nästan alla skoterdelsförsäljare

der_sturm

Välkänd medlem
30 nov 2007
244
1
16
Östersund
Okej, perfekt. Har inte stenkoll på det här med skoterdelar, men finns det nån internetbutik man kan beställa från kanske?

Robban650

Välkänd medlem
22 nov 2007
578
0
16
Luleå
Jo det finns massor bara googla och på typ skoterdelar eller nå så finner du.. eller så söker du bara på avgastemp givare.. du finner.... SÖK

der_sturm

Välkänd medlem
30 nov 2007
244
1
16
Östersund
Jo det finns massor bara googla och på typ skoterdelar eller nå så finner du.. eller så söker du bara på avgastemp givare.. du finner.... SÖK

På forumet eller google? För jag ställde frågan här för att jag inte hittat givare på nån av sidorna jag kollat på (rinab, skoterdelen och skoterbutiken,PE performance).

Samt att googla på avgastempgivare får upp en massa irrelevanta blocketannonser mm.

der_sturm

Välkänd medlem
30 nov 2007
244
1
16
Östersund
men sök med ögonen i skoterdelskatalogen dem har där..... och så kollar du under Mätare...
Märkligt att det ska behöva vara så otrevlig stämning här då, trodde skoterfolk var trevligt folk som övriga motorintresserade. Det kostar inget att vara trevlig om du ändå vet svaret. Mätaren ska jag inte ha utan givaren för övrigt. Vad jag sett så säljer inte duells aaen-givare heller.

Robban650

Välkänd medlem
22 nov 2007
578
0
16
Luleå
Nå kan jag vara trevlig.. men jag tycker man ska söka lite själv före... så man har lite kött på benen.... På duells sida under mätare, så har dem avagstemp givare.. Occh dem givarna är det säkert du ska ha till din... tror inte det finns så många olika tillvärkare av dessa.... är det aaen temperatur mätare???

147

Välkänd medlem
3 feb 2006
312
0
16
KLX
Hur vet du att det är rätt till aaen pipor. Han hade ju sökt innan. Jag tycker att DU ska kolla upp innan du skriver nåt. Det är ju inte så värt att köpa för 725kr och så är det fel. Okej om du skulle veta att det var rätt men när d u bara chansar så är det bättre att du håller tyst.

Robban650

Välkänd medlem
22 nov 2007
578
0
16
Luleå
hehe... det är ju bara ta telefonen och slå en liten plingiling och höra.... Ska bli intressant nu och se vad han har för mätare, tror inte det är nå aaen.. vanliga standard mästare tror jag han har... som dom på duells sida.... men som sagt jag vet inte för lite info för att veta.. skulle han skicka bilder och dyl kanske det är lite lättare....