Startproblem XCR 440SP-96

Lx3

Välkänd medlem
16 jan 2010
148
0
16
Hej allihopa!

Är ny både här på forumet och som skoterägare. Har just köpt en XCR 440SP-96 som är mycket svårstartad när den är varm. Har sökt så gott jag kan men hittar ingen tråd som besvarar mina frågor.

Saken är den att när skotern stått i garaget över natten startar den på andra eller tredje rycket, men när jag kört den ordentligt varm är den näst intill omöjlig att få start på. Förgasarna har näst intill orginalbestyckning (160/45), har bytt packningar och memran i pumpen som verkar mata på bra med bränsle om man lossar slangarna från förgasarna och drar i snöret.

Har även haft isär fuggarna och rengjort och kollat flottörnivåer enligt bästa förmåga.

Gnistan ser ok ut på båda stiften, och när man dragit sig trött är inte stiften ens våta. Provat med startgas, verkar funka ibland men inte alltid.

Till saken hör även att den oftast tänder till på första draget utan att starta för att sedan vara helt död..

Just det, har fått ställa upp tomgången oxå, innan ville den inte gå på tomgång heller. Antar att det kan ha med saken att göra.

Tacksam för seriösa svar. Mvh Lars

Lx3

Välkänd medlem
16 jan 2010
148
0
16
låter som att den flödar över när den står stilla
Trodde jag oxå först men det verkar inte vara så. Har kollat flottörventiler och flottörnivå, allt verkar ok.

Och om den dränker sig, borde inte stiften bli våta då, eller är jag helt fel ute?

Har dock upptäckt att ett av insugsgummina sett sina bästa dagar, har sprayat startgas för att se om den drar tjuvluft utan resultat, men ska nog ändå prova att byta gummit.

Men kom gärna med fler teorier, all hjälp är välkommen! :)

Xcr 700

Välkänd medlem
18 okt 2009
122
0
6
stockholm
tycker ändå att du ska få sås till stiften även om han drar tjyvluft ifrån gummina är slut, men är dom dåliga så är det väl lika bra att byta det kan ju inte bli sämre =)

Lx3

Välkänd medlem
16 jan 2010
148
0
16
Får förhoppningsvis gummina tills på torsdag, har även fått låna en CDI/tändspole som jag ska testa. Håller tummarna..