Startproblem Polaris Titan 2019

Sneeuwscooter

Välkänd medlem
6 jan 2017
132
24
18
Nederländerna
elcomanagement.nl
Jag frågar det här för en vän.

Han har en Polaris Titan XC 800, årsmodell 2019. Han har själv haft en sedan 2020 tror jag (kan också vara 2021).
Har aldrig haft några problem.

Nu har det varit till återförsäljaren för Stop Ride-problemet. Efter det kunde han köra bra ett dygn till, sedan uppstod problem med start. Den stammar och stannar och startar bara inte alls.
Han rengjorde tändstiften själv, men startproblemen kom tillbaka efter en åktur.
Återförsäljaren säger att det beror på att den har gammal bensin i sig. Fortfarande från förra året (tror jag från förra säsongen).
Återförsäljaren säger att det finns många med dessa problem, men det finns lite som kan göras åt det.

Frågor:
Kan det bero på gammalt bränsle? Och vad är lösningen då? Finns det någon viss tillsats att lägga till? Byta tändstift?
Kan det kanske också bero på att återförsäljaren installerade något fel under Stop Ride-återkallelsen?
Kanske inställningarna på oljan inte är korrekta eller något?
Och hur löser man det?

Tack på förhand å den väns vägnar!
 
Last edited:

Hgrahn

Ny medlem
28 jan 2023
1
0
1
31
Åsele
Hej.

Har också en xc -18 och var inne för det bytet för 2 veckor sedan. Körde några mil förra helgen utan problem och nu när jag skulle ut idag gick den väldigt dåligt. Exakt samma symtom som du beskriver.
Kändes orkeslös och dog när man släppte gasen. Nu startar den inte alls..

Ska prata med återförsäljare direkt på mån morron och höra vad dom säger.
Min har gått ca 180 mil