Skulle ut o köra i lördags, men det var helt omöjligt att få liv i maskinen. Tidigare har jag klarat mig på 3 drag med kall maskin, men nu hände ingenting. Den tände med lite startgas i luftburken, vilket gjorde att man kunde koncentrera sig på bränslesidan. Tog upp pumpen ur tanken, och den går. Tog lös bränslefiltret och körde pumpen och den får fram bränsle till spridarbryggan, har dock ingen mätare för att mäta bränsletryck så vad den pumpar är oklart.
Dock upptäckte jag att den bygger undertryck i tanken, och det här var en ledig, solig dag, någon enstaka minusgrad så efter ett par timmar skruvande var frustrationen påtaglig, vilket gjorde att jag i ilskan satte munnen mot tanken och blåste det jag kunde, och efter ett par sekunder lät det som en trumpet nånstans under huven, och efter det startade skotern(!?)...
Sitter det någon backventil som kan kärva på avluftningen?
Det sitter ju en elektrisk soppapump i tanken, men det verkar sitta något pumpliknande framför/under expansionskärlet också, vad är den till för?
Har upplevt ibland vid långa utdragna körningar, typ sjöisar att skotern bölar lite ibland, kan det bero på för lite soppa, pga undertryck i tanken?
Dock upptäckte jag att den bygger undertryck i tanken, och det här var en ledig, solig dag, någon enstaka minusgrad så efter ett par timmar skruvande var frustrationen påtaglig, vilket gjorde att jag i ilskan satte munnen mot tanken och blåste det jag kunde, och efter ett par sekunder lät det som en trumpet nånstans under huven, och efter det startade skotern(!?)...
Sitter det någon backventil som kan kärva på avluftningen?
Det sitter ju en elektrisk soppapump i tanken, men det verkar sitta något pumpliknande framför/under expansionskärlet också, vad är den till för?
Har upplevt ibland vid långa utdragna körningar, typ sjöisar att skotern bölar lite ibland, kan det bero på för lite soppa, pga undertryck i tanken?