Startar f-n inte

Tobo

Aktiv medlem
1 jan 2000
98
0
6
Försökte starta i helgen, gick inte bra..
Startar bra på gas men på flytande går det inte lika bra. Har kollat gnista, filter osv.
Har hört att pumpen ska gå på puls från vevaxeln, kan vara det som inte funkar? Eller har ni nå snygga ideer förutom att byta märke.. Lynx 700 -01
 

Mach Z 99 RER

Välkänd medlem
1 jan 2000
112
0
6
Hei-på en så ny skuter, tviler jeg på at noe må byttes. Jeg ville sjekket om det kommer bensin forbi filtrerne som sitter på enden av bensinslangene eller oppe i inntaket til forgasserne, sjekket om nåla over flotøren er ren om tankventilasjonen er åpen, også ville jeg uansett begynt med nye plugger som er rett justert. Alltid lurt å begynne med det enkle og alltid bare gjøre en ting i gangen.
 

MaxPower

Välkänd medlem
1 jan 2000
734
0
16
Umeå Sverige
måste ju vara knasarna som det är skit i..
någon av dom.. prova att plocka isär och rengöra! ring till någon återförsäljare och snacka med dom!
 

Magnus1

Semi PRO sledder
1 jan 2000
71
0
0
Det är väl bara att börja med att ta lös slangen från före bränsle pumpen för att se om du för fram soppa till pumpen. Sen slangen efter pumpen och i alla skarvar osv osv tills du kommer fram till förgasarna... tror att det sitter membran i soppa pumpen som kan spricka (har råkat ut för det på en gammal skoter som jag hade) men det e ju en ny skoter så det vore skummt om det vore det felet... hoppas att det löser sig..

Mvh Magnus
 

Magnus1

Semi PRO sledder
1 jan 2000
71
0
0
Kom bara på en liten sak... det kan inte vara nåt så sjukt att du bara glömmt soppa kran? =P

skulle vara kul att få höra vad felet var...

Mvh Magnus
 

Seb

Medlem
1 jan 2000
36
0
1
Nykarleby Finland
Prova med att ta in den i värmen och låt den stå och tina en stund, över sommaren kan det ha bildats vatten nån stans som nu tll vintern har frusit t.ex. i bränsleslangar,bränslefiltret...fast det är gnista i tändstiften så behöver dom inte starta prova med nya tändstift
 

Toby

Medlem
1 jan 2000
24
0
1
om du havt gammal soppa i tanken så sänks oktantalet...byt soppa å prova
 
Även om det är gammal soppa så kan den vara svårstartad om man byter bensin. För då kan det ligga av den gammla soppan i förgasarna. Prova isåfall att byta bensin och ta bort tändstiften hålla några droppar bensin i hålet där tändstiften satt. Skruva tillbaka stiften och provstarta. Detta kan man få göra ett par gånger innan man "rensat" förgasare på den dåliga bensinen.
 
O

ollebull

Tja jo vet du vad jag har en Lynx 700 också och jag fick verkligen slita länge innan jag fick igång min , lika svårt varje år hm.. Startgas funkar bra dock !!!
 

thomas2

Rookie sledder
1 jan 2000
13
0
0
Fortsätt och dra den startar nog, blås i tanken du kanske inte får fram soppa, eller byt till nya stift. Hade samma h-vete själv, men har precis kört 3mil härligt.
 

Tobo

Aktiv medlem
1 jan 2000
98
0
6
Sot i avgasportarna, reedventilerna. rinde till återförsäljaren som visste dirkt vad det var för fel. Plockade bort dom o rengjorde sen gick hon som hon vanligt igen...

 

danne3

Semi PRO sledder
1 jan 2000
142
0
0
Sot i avgasportarna, reedventilerna. rinde till återförsäljaren som visste dirkt vad det var för fel. Plockade bort dom o rengjorde sen gick hon som hon vanligt igen...



Häng med lite.....problemet är löst för länge sen.