Stänkskydd

Plasticat

Välkänd medlem
5 okt 2009
573
0
16
Ramsele Västernorrland
Tips på stänkskydd till ski-doo XP

vill ha ett kort så man kan backa... har ett RS nu och det är för långt

Någon som vet vart man kan köpa eftermarknadsstänkskydd?

E

eMe181

Går annars göra av typ lastbilsstänkskydd, man kapar ut dom till storleken man vill :)

MallaN

Välkänd medlem
1 okt 2009
522
2
18
Gävle

Plasticat

Välkänd medlem
5 okt 2009
573
0
16
Ramsele Västernorrland
Ja visst kn man väll klippa till RS skyddet men känns inte vilja förstöra det, köper hälldre ett till som är kortare :)

jo har sett det där från Skinz (riktigt snyggt) men det är ju rätt dyrt för ett stänkskydd enligt mig, sen ser det ju ut som det är förborrade hål och då kanske det blir fult om man måste borra fler hål så det ska passa på XP;n

/Nicklas.

Annars kan man kapa av RS stänkan precis under Ski-Doo X:et så fungerar den ganska bra enligt vissa, samt stripa fast den i den bakre bågen. Skinz har en som är riktigt fin annars tycker jag!
http://www.skoterdelen.com/stankskydd-universal-p-27520.aspx?externalsearch=1

Plasticat

Välkänd medlem
5 okt 2009
573
0
16
Ramsele Västernorrland

TOMPAN

Välkänd medlem
26 aug 2010
352
0
16
Piteå
Betalning sker via paypal, totalpriset för dig blir inkl frakt ungerfär 580kr. Om du inte bryr dig om tryck så kan du lika väl handla på skoterdelen, såg bara att dom hade tillfälligt slut i lager på just din modell. Då vet man ju aldrig hur lång leveranstid dom har på beställa hem. Angående eventuell tull så skrev han att han skulle skicka den som "gåva", Paketet kom och inga tullavgifter påfördes. Det är väl en av dom få gånger man sluppit Tull. Det har väl varit då man beställt saker som kommit i brevform t.ex sidevents för sidokåpor och diverse annat smått som man har sluppit tullens fingrar.

Plasticat

Välkänd medlem
5 okt 2009
573
0
16
Ramsele Västernorrland
ja just de, okj men de var inte så dyrt för en stänka. Jo Jag är lite skeptisk till att handla från staterna och så, sen är jag inte så bra på engelska häller^^ Men jag har hört med Skoterdelen och dom skulle få in fler skydd på måndag den 20/2 så jag ska väll vänta och se om dom får in några först iaf...

Jaha okj vilken tur att du slapp tullavgift och sånt då :)

/Nicklas.

Betalning sker via paypal, totalpriset för dig blir inkl frakt ungerfär 580kr. Om du inte bryr dig om tryck så kan du lika väl handla på skoterdelen, såg bara att dom hade tillfälligt slut i lager på just din modell. Då vet man ju aldrig hur lång leveranstid dom har på beställa hem. Angående eventuell tull så skrev han att han skulle skicka den som "gåva", Paketet kom och inga tullavgifter påfördes. Det är väl en av dom få gånger man sluppit Tull. Det har väl varit då man beställt saker som kommit i brevform t.ex sidevents för sidokåpor och diverse annat smått som man har sluppit tullens fingrar.

woodrocker

Medlem
13 feb 2012
28
0
1
Borde kanske funka helt okej med en bit av en kasserad matta, om man nu är ute efter funktion och inte stil ;)

Plasticat

Välkänd medlem
5 okt 2009
573
0
16
Ramsele Västernorrland
Funderar på att göra ett eget stänkskydd

någon som vet vart man kan köpa material?

såg att det fanns universal skydd på rinab som man kan lippa till själv, någon som vet hur det materialet är?

/Nicklas.