Stänklapps tips

ugglan

Aktiv medlem
5 aug 2013
54
0
1
Ludvika
Tjena Behöver lite tips. Jag vill kunna ta av min stänklapp och sätta dit den igen utan några speciella verktyg. Som till exempel när man är ute och åker så har man stänklappen på och när man åker lössnö tar man av den. Nån som har tips hur man kan göra?
 
A

AssaultRMK

Varför ska du ta bort den vid lössnö körning? Framkomligheten blir knappast bättre av de.
Är det för att den blir ivägen för att få grepp om lyftbågen när man kör fast så köp dig en stänkskärm från nyare RMK. De har en klack som gör att det blir ett mellanrum mellan båge och skärm.
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
Köp skruvar med tillhörande "mutter" tillhörande Yamahas skrevraketer från -03 upp, sen tar du med dig en 5mm insex. Så är dem borta / tillbaka på 1 minut.
 

KalleT

Välkänd medlem
8 nov 2008
2.350
3
38
Frösön/Rönnöfors/Offerdal
sätter man fast en "list" på stänkplätten och har en tunn aluplåtbit som "klämmer lappen så räcker det med 2,använder man 3 så är man säker om man slarvar bort en av muttrarna
 

Thimwikström

Välkänd medlem
17 aug 2012
614
0
16
Byske
köp en lastbils stänka och montera med glidskenan som sitter på lastbilen .. de finns på swedol vet jag . då tar de inte många sekunder att montera av , inga skruvar eller något , du bara glider in lappen i glidskenan :)
 

ugglan

Aktiv medlem
5 aug 2013
54
0
1
Ludvika
sätter man fast en "list" på stänkplätten och har en tunn aluplåtbit som "klämmer lappen så räcker det med 2,använder man 3 så är man säker om man slarvar bort en av muttrarna
Vad ska man ha för storlek på skruvarna?