Stänga av en iq600rr

fredrick

Välkänd medlem
12 okt 2005
474
0
16
Avesta
När ni rycker bort snöret eller slår av den på brytaren fortsätter den då att gå några sekunder?

Sneable

Välkänd medlem
26 mar 2009
280
0
16
Malå
Beror väl på vad du menar med gå?
Den tänder inte men det är klart att motorn inte stannar av vid exakt samma läge som den har.
Den går runt ett par varv

fredrick

Välkänd medlem
12 okt 2005
474
0
16
Avesta
Nej men min fortsatte med att tända i några sekunder extra nån gång igår och vart osäker på om den alltid gjort det. Men så ska det ju inte vara.

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
men..vad röck du ur? kan vara att de är fukt eller liknande nånstans som frysit och så blir knapparna tröga (händer ofta på nödlinan om du kör mkt puder eller whippar och hoppar av.så packas de snö mot den osv.

fredrick

Välkänd medlem
12 okt 2005
474
0
16
Avesta
Nix, ingen snö eller något sådant och den betedde sig precis likadant om man använde ON/OFF knappen på styret också.. Känns ändå som ett elfel tror jag? När min pro-x440 glödtände utan tändning så var det en helt annan färg på topparna efteråt och den motorn skulle aldrig kunna ha startat igen med dom kolvarna som satt i :) Men det kanske inte behövs så mkt för att det ska glödtända?

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
gör den detta fast skotern är kall..dvs. att du startar och sen stänger av direkt?

fredrick

Välkänd medlem
12 okt 2005
474
0
16
Avesta
Har kollat på kolvarna igenom grenröret nu och dom ser dugliga ut, några smårepor men det kanske är normalt? Den har gått ca 50mil. Men inget tecken på att dom smält eller spikat och stiften var helt svarta så den har inte gått snålt/varmt på slutet iaf.