Ställa in förgasare RMK

Martino

Välkänd medlem
7 jan 2010
312
0
16
Skellefteå
Min rmk 800 -00 bluddrar verkar som den får för mycket bensin skulle vara tacksam om nån kunde beskriva hur man ska göra för att ställa in den, det är en mikuni förgasare. Har sett på andra forum men förstår inte riktigt.. :hmmmm2:

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Beror ju lite på vad du har tänkt ställa in, Ev byta
Vad ska det sitta för munstycken i den orginal? vad sitter där nu? Nålläge?

jonteponken

Aktiv medlem
27 dec 2009
62
0
6
Skellefteå
Kolla sprängskisserna som finns på E-son där ser du hur förgasaren är ihopsatt och var munstyckena sitter (Mainjet=högfart Pilot jet = lågfart) plus att du ser original bestyckning. Hur ser tändstiften ut? Bruna svarta eller vita ?
Bruna= OK svarta=för mycket bensin vita= för lite bensin. Nålen skall original vara i mitten.

Martino

Välkänd medlem
7 jan 2010
312
0
16
Skellefteå
Okej ska ta och kolla på tändstiften, fanzy jag har ingen aning vad som sitter på inte jag som pillat i den..

jonteponken

Aktiv medlem
27 dec 2009
62
0
6
Skellefteå
Att plocka lös förgasaren är väldigt enkelt! Ta bara bort luftburken först och sen fortsätter du med förgasaren. Sen öppnar du flottörhuset och "voila" där har du munstyckena. När du ändå har lös förgasarna så kan du passa på att kolla reedsen så att de sluter tätt. Om du vill ha mer detaljerad beskrivning så hojta till!!

Martino

Välkänd medlem
7 jan 2010
312
0
16
Skellefteå
Joo det vet jag vi har varit tvungen att ta bort luftburken nyligen så har sett hur det ser ut. återkommer om jag vill veta mer.

Martino

Välkänd medlem
7 jan 2010
312
0
16
Skellefteå
Skulle vilja veta hur mer specifikt hur man ställer in förgasaren, det verkar som den får för mycket bensin.