sprucket kedjehuslock

madman_1077

Medlem
1 jan 2000
36
0
1
Hofors Sverige
Hej

Har varit klantig nog att dragit åt skruvarna för hårt till kedjehuset så att locket sprack. Får skylla på att packningen var dålig så att jag lära dra åt hårdare än vanligt. :)

Nu har jag lagat locket med super stål men det spricker sönder när man ska skruva ihop det igen. Nån som har en ide om något annat man kan laga med, eller någonstans där man kan köpa ett nytt lock. Rinab värkar inte ha något iaf. Har en Lynx Racing 440 -94.
 

torbjorn

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.526
9
38
Sundsvall
Det enklaste är väl att ringa runt till skoterskrotar och se om man får tag i ett lock den vägen. Och köp packning som originalreservdel om inte piratfirmorna har.

 

Perrrr

Välkänd medlem
1 jan 2000
376
0
16
38
Umeå Sverige
Enklast är väll ändå att svetsa? Kan du inte själv så är det ju bara att gå på en verkstad, det tar dom ju inte mycket för.
 

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
44
Bredbyn
www.henkew.com
[Uppdaterat: Senast editerat den 09-Feb-04 kl 02:54 PM (CET)]>Hur hårt vågar man dra åt skruvarna då?


Lagom hårt! :)

Nejmen, om man drar hälften av vad som känns bra brukar det bara bli lite för hårt...
Jag drar då alltid åt för mycket, och det tror jag att dom flesta andra gör också.
 

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
Lock + Packning.

Ajj Ajj, Inte bra det dära !!

Sånna här grejer finns bara i Original utförande !!

Gå in till närmsta LYNX handlare och beställ följande :

Kedjehuslock : 519 23 99
Packning : 549 23 78

När du ändå har isär så passa på att byta den värdelösa kedjessträckaren också !!!

Sträckare : 539 24 41-1
-----------------------------------
 

madman_1077

Medlem
1 jan 2000
36
0
1
Hofors Sverige
RE: Lock + Packning.

vad är d för nummer du har skrivit på grejorna, är det artikelnr i så fall kanske du har koll på vad kedjehuslocket kostar. ny packnig har jag redan, och sträckaren ja den kanske borde bytas :)
 

Perrrr

Välkänd medlem
1 jan 2000
376
0
16
38
Umeå Sverige
RE: Lock + Packning.

Ett nytt lock kanske inte är så dyrt. Men det torde väll gå på några hundra minst? Varför inte svetsa det då istället?
 

Perrrr

Välkänd medlem
1 jan 2000
376
0
16
38
Umeå Sverige
RE: Lock + Packning.

Det måste du ju ta rätt på, men det finns ju dom som kan svetsa det också. jag tror då inte att det är magnesium i det.
 

madman_1077

Medlem
1 jan 2000
36
0
1
Hofors Sverige
RE: Lock + Packning.

ok borde kanske kolla på skroten eller hur mycket nån verkstad tar för att svetsa. har iaf kollat upp vad ett nytt kostar och d var dyrare än vad jag trodde. 950 ville dom ha å då blir d även en 150 i bensin också. men man kanske får skylla sig själv när man är lite hårdhänt också men det borde ju kunna blir billigare än 950 iaf.
 

madman_1077

Medlem
1 jan 2000
36
0
1
Hofors Sverige
RE: Lock + Packning.

[Uppdaterat: Senast editerat den 10-Feb-04 kl 09:53 AM (CET)]>Hm... sist jag var och
>botaniserade på WST
>(skroten) här i V-mina såg
>jag då ett mindre berg av
>dessa kedjehus på en
>hylla... så mitt förslag
>torde bli: skroten
>mvh. Kjelle.
>Hemsida: http://medlem.spray.se/kmracing/


vart hittar man skroten på länken du skickade

mvh

 

kmracing

Välkänd medlem
1 jan 2000
178
0
6
Vilhelmina Sverige
medlem.spray.se
RE: Lock + Packning.

Heh, nä länken är bara till min egen sida...

Men, WST demontering kontaktas på tel: 0940-10051 el. 12051

Dom skickar grejer med post, men det finns ju flera skrotar i landet som kanske ligger närmare din hemort...