Speedwerx 600 cylindrar

jompa_

Välkänd medlem
15 jan 2008
246
0
16
Umeå
Tjena

Har suttit och letat runt lite efter priser på speedwerxcylindrar till 600mod-07orna men hittar ingenting.
Ska fara och kika på en imorgon till grymt bra pris, problemet är bara att den skurit på en cylinder och jag vet inte om det är renoverbart eller totalras.
Så jag tänkte att nån här kanske har någon aning om vad dom kostar?
Har mailat speedwerx också men inte fått något svar.

// Jesper

Jaockala

Välkänd medlem
28 nov 2009
658
0
16
Vad jag vet är dom SVINDYR, har för mig nån sa 18000 för nått år sen på forumet, låter väääldigt dyrt (om det stämmer),
Har också kollat in snopron på blocket, men är inte ute efter en arctic,
Om jag var du skulle jag köpt den, ut med motorn som är skuren och sätta i en fräsch f7 motor och sälja restrerande delar och få in nån slant för dom

Neko

Välkänd medlem
5 jun 2011
458
2
18
Om dom är renoverbara kostar det inte allt för mycket att fixa, jag gav 2500:- per cylinder för ny nikasil och lagning. Annars finns dom på ken's sports nya för drygt 4700:- + frakt (art nr. 2900-030).

jompa_

Välkänd medlem
15 jan 2008
246
0
16
Umeå
Jaha okej, inte dyrare än så att renovera alltså.
Tack för tipset, ska kolla ken's sport!

Neko

Välkänd medlem
5 jun 2011
458
2
18
Jaha okej, inte dyrare än så att renovera alltså.
Tack för tipset, ska kolla ken's sport!
Det var så lite så, kul att vara till hjälp! :)
Ett råd är att inte köpa kolvarna i sverige, dom är svindyra bokstavligt talat! Du får båda kolvarna inkl. frakt för mindre pris från antingen Speedwerx eller Ken's sports än 1 kolv här i sverige.

jompa_

Välkänd medlem
15 jan 2008
246
0
16
Umeå
Ska tänka på det, kan ju vara lika värt att ta hem kolvarna samtidigt, om det nu behövs en cylinder! :)