Speedrun 2003

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
46
Bredbyn
www.henkew.com
[Uppdaterat: Senast editerat den 18-Mar-03 kl 10:56 AM (CET)]Speedrun 2003 var en intressant artikel men den hade kunnat vara bra mycket intressantare!
Valet av skotrar var väl inte det mesta optimala enligt mig i.a.f., jag tror inte att det är dom som kör Lynx Explorer, Yamaha Venture och liknande som är intresserade av toppfarter.
Men med största sannolikhet så berodde valet av skotrar på vad som fanns tillgängligt i form av "släkt och vänner", eller är jag helt ute och cyklar skoterleden?

Mitt förslag är att göra om speedrun till en artikelserie där ni ställer upp med radar på olika skoterevenemang och låter dom som vill köra en sväng mot att ni får presentera resultatet som en artikel här på nätet.
Det finns säkert massor av folk som skulle vilja testa hur fort skotern egentligen går!

Hur det är med möjligheterna att praktiskt genomföra något sådant vet jag ju inte, men det kan väl inte vara omöjligt?
Förhoppningsvis får vi se här på forumet om det finns något intresse för en sån grej!

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
46
Bredbyn
www.henkew.com
Det är så löjligt att hålla på och maila om att mätningarna skulle vara felaktiga, självklart stämmer det inte att alla Yamaha Venture 600 -00 går exakt 126 Km/h men sånt här ger ju en fingervisning om vilken hastighet dom borde röra sig runt...

Visst är säker dom som kör touringskotrar också intresserade av toppfarter (eller kanske deras söner?) så alla skotrar ska vara med men det känns inte helt otroligt att den som köper en Mach Z är ännu mer intresserad...
Och i testet fanns det fler glidarskotrar än fartmaskiner, det var därför jag klagade lite.

Som du, Tarander, skriver så skulle det varit fler skotrar och av alla möjliga modeller, själv är jag lika intresserad av att läsa hur mycker man kan pressa upp en gammal Yamaha SW440 i som nya firecat:ens toppfart.
För att få relevanta mätningar måste man så klart ta reda på om skotern är helt original eller vad som är gjort åt den, och också presentera det för läsarna.

Det var kul att få svar från dom ansvariga, nu får vi hoppas att det blir av, gärna på flera ställen under nästa vinter så att så många som möjligt får möjlighet att provköra.

(Också får man hoppas att man får ihop skotern och att den håller så länge att man kan köra en vända själv, jag har ju hela sommaren på mig att reparera i.a.f. :) )