sp 500

andersinhara

Medlem
1 jan 2000
32
0
1
Tja!

Vill veta allt om 500 edge xc sp 2001, hk, dämpare, kvalitet brister... vill veta allt om den maskinen!!!
 

hotseat

Aktiv medlem
1 jan 2000
96
0
6
jodu

Har själv en och det är 105 hk i den och mycket hög toppfart har kört 175 km/h med min på hårt underlag.Bränsleförbrukningen är relativt låg om man kör med jämn gas c:a 1,5 l/mil vid 80km/h.Fox dämpare runt om. Fruktansvärt stabil och kanon fjädring.
 

hotseat

Aktiv medlem
1 jan 2000
96
0
6
Konstigt!

Jag kör faktiskt med original bestyckning,men byter huvudmunstycke när det är varmare,har även boostbottle och slp high flow intake kit på den.Den gick bättre med dessa grejor och faktiskt snålare. Med high flow kittet ska man bestycka upp 2 steg på huvudmunstycket.Men jag tycker att den gick ganska fett ändå, så jag körde vidare med 410.Faktiskt inte en enda 600 edge x tar min i toppfart=otroligt snabb 500
 

hotseat

Aktiv medlem
1 jan 2000
96
0
6
bägge!

Jag kör med båda två,funderar på att köra med Boyesen rad valve korgarna till nästa säsong dessa sägs vara de bästa och ge ett enormt gassvar
 

leg

Aktiv medlem
1 jan 2000
54
0
1
Jag funderar på att montera "Tempa Flow", som enligt uppgift skall reducera soppaförbrukningen med upp till 20 %.
Såvitt jag förstår är "Tempa Flow" en temperaturavkännande enhet som ansluts till flottörhustes ordinarie ventilationsslangar, alltså de som normalt är anslutna till luftburken.
Enheten kalibreras för normalt atmosfärstryck i flottörhuset vid ca -20 C. Genom varierande av trycket inne i flottörhuset vid olika temperaturer regleras den bränslemängd som tillförs motorn.