Snowmobile of the year

4

426H

Måste säga att jag kan inte annat än imponeras över skidoos teknikövertag just nu. När man läser artikeln om snowmobile of the year kan man konstatera att en 5 år gammal skoter som kommer att pensioneras om 2 veckor fullkomligt krossar allt motstånd hos konkurrenternas betydligt "modernare" konstruktioner. Att 138 förgasarmatade 2T hästar dessutom förnedrar 150 insprutade 4T hästar från 0-100 kommer säkert som en överaskning för en och annan "ricelover".
Kul att läsa att polaris verkar fått ordning på grejorna också.

Om 2 veckor presenterar skidoo efterföljaren till reven. Då kommer yamaha att hamna 6 år efter igen...:D :D :D

DanielPiteå

Välkänd medlem
5 jan 2006
246
0
16
Piteå
??? Har du fått tidningen idag?? Iså fall kan du inte skriva lite prestanda siffror, tex vem var snabbast och vem vann!?!

MVH
Daniel

4

426H

Jag bor ju i stockholm så här finns tidningen på pressbyrån. Kommer väl upp till norrland ganska snart.. ;)
Ser att du kör en warrior så jag kan glädja dig med följande siffror:
Snabbast runt banan:
1. RX Warrior 16 min. 42 sek.
2. Renegade 800 X 16 min. 50 sek.
3. RE 600 16 min 16 min. 51 sek.

Snabbast 0-100
1. Renegade 800 X 3,93 sek. (!)
2. MXZ 800 XR-S 4,04 sek.
3. RX Warrior 4,22 sek.

Vilken skoter som vann får du läsa om i tidningen :D

För er som gillar gräsklipparmotorer måste jag tyvärr göra er besvikna och meddela att Phazern inte kvalificerade sig bland de 10 bästa skotrarna som fick vara med i slutomgången.:(

J

JagLuktarGott

Nä, att warriorn var snabbast runt blev jag också förvånad över! :O

DanielPiteå

Välkänd medlem
5 jan 2006
246
0
16
Piteå
Hmmm lite förvånad är nog jag oxå att Yamahan skulle vara snabbast runt banan sedan är det heller inte så lite förvånande att Renegaden skulle vara snabbast 0-100 och totalt förnedra fyrtaktarn med 0,3 sek ;) men det kan ju bara betyda en sak....vi kör alla
dj--ligt fina roliga skotrar och att det blir mycket spännande se hur framtiden hos respektive märken kommer att bli? Kan bli lite svårförhandlat hemma om att byta igen till nästa år:p .

//Daniel