Kan inte beskylla skoterdelen detta som jag ska berätta, men jag vill ge posten en känga för skrämmande logistikrutiner. Det började med att jag fick ett kolli-id då jag efterlyste min beställning (två boggiehjul) som jag gjort 3 dagar tidigare . Jag tänkte att det här kommer inte ta så lång tid att få då Ånge som ligger ungefär 10 mil öster om klövsjö brukar vara min första sorteringsstation för dom flesta grejer jag beställer söderifrån. Loggar in på kolli numret och snacka om förvånad jag blir då paketet ligger 65 mil söderut i JÖNKÖPING:weird::stupid:. Och där ligger paketet i två dagar innan det börjar masa sig norrut igen. Nästa hållplats blir nästan var paketet kom ifrån, ÅNGE en återresa på 75 mil. För att sedan fortsätta sin resa på 60 mil till mitt postombud. Alltså jag betalade 39kr i frakt för att paketet skulle färdas 200mil innan det var framme hos mig. Tog över en vecka att få det. Man hade lätt kunnat skicka paketen för sortering i Ånge för både Norr och Söder i det här fallet och kortat körsträckan med 2/3. Saker jag Beställt från staterna har då om inte annat gått lika fort att få hem. Därför blir jag tveksam till att beställa nåt mer. Absolut inte skoterdelens fel men men.