Snabb hjälp, startar inte

viktorbagge

Medlem
16 dec 2009
8
0
1
Tjena, jag har en Polaris XC SP 500 -00
Snälla hjälp mig..

Köptes i sommras startade den 5 gånger på hela sommaren men körde aldrig..
-Mer för att lyssna hur den lät och visa andra..
Men i veckan kom snön :) och jag testade den runt gården 2-4 svängar sen ställde jag den ute över natten som jag tänkte att det inte borde spela någon roll som jag har kall-garage. Men i morse så skulle jag ställa in den igen, och jag rycker 2-3 gånger sen chokade jag på fullt och då startade den men bara i 2 sek det var som om det låg en snöboll i avgasröret för jag tyckte det kom ut nå ur det för det sista jag gjorde innan jag ställde ifrån mig den igår va och körde på en liten plogkant så det är möjligt att den kommit in men känns ändå värdelöst. Så jag röck igen och då startade den men kändes ryckig när jag gasade (stog still och gasade, åkte alltså inget) sen ska jag flytta runt den så jag kom ut från kanten jag stod på, då tvär dog den sen dess har jag inte fått igång den..
Så jag tog in tändstiften och torkade av dom satte i dom igen och sen sa det PANG första rycket och det blixtra ur avgasröret sen dog den igen, det där hände på ca 1 sek. och den är helt död, VAD KAN DET VARA FÖR FEL???
(och nej jag har inte dödarknappen nertyckt eller nå)

Snälla hjälp mig jag vill åka!