Snödjup vid kusten? *Allmän tråd*

E

eMe181

Tjena tänkte att vi hade kunnat skapa en gemensam tråd över hur det ser ut med snö runt kusten. Vi brukar ha det lite svårt, pga havet. Men dom sista vintrarna så har vi haft nästan mer snö än dom i fjällen...

Så, jag kan tilläga att det föll ett par flingor i nån millisekund men sedan började det regna. Hur ser det ut hos er som bor vid kusten?

Lindhaga

Välkänd medlem
19 okt 2009
1.358
1
16
+3.9 grader och regn! Känns dock somatt det kommer vara varmt någon vecka till och sedan slå om i början på nov.

E

eMe181

Såg väderprognosen, och näst nästa helg skulle det visst dumpa ner 15cm snö. bara hoppas att det kommer i snö och inte regn.

Routterrr

Välkänd medlem
2 aug 2010
246
0
16
Luleå, Sweden, Sweden
Här är det då genomblött efter allt regn. Dock vore det bra för oss i kusten om det först blev kallt i nån vecka så isen han frysa typ som förra året. Dock är jag så sjukt sugen på att köra nu så kan sträcka mig till att det dimper ner en meter som tinar i vattnet men ligger kvar på ängarna och sedan kan isen få frysa. Då hinner man stilla sitt begär lite grann medan isen ändå blir bra! :)

E

eMe181

Här är det då genomblött efter allt regn. Dock vore det bra för oss i kusten om det först blev kallt i nån vecka så isen han frysa typ som förra året. Dock är jag så sjukt sugen på att köra nu så kan sträcka mig till att det dimper ner en meter som tinar i vattnet men ligger kvar på ängarna och sedan kan isen få frysa. Då hinner man stilla sitt begär lite grann medan isen ändå blir bra! :)
standard ;)

kommer säkert inte ens komma 1cm i vinter för att jag har skaffat mig en skoter som går...

Contrast362

Välkänd medlem
30 nov 2010
244
2
18
Har inte dragit upp båten än så det får gärna vänta en månad, här alltså men gärna börja uppåt landet nu å lite lagom till mitten av Nov början av Dec kan det börja vräka ner här :)

E

eMe181

snö på lördag ryktas det, runt 10cm :)

Blir nog en testsväng då ;d

E

eMe181

Nope, 1 mil innanför byske ska det faktsikt komma 10cm :) Blir nog en testrunda då ;d

LynxtuktarN

Välkänd medlem
11 jan 2011
1.124
4
16
Obbola
Just nu har vi +grader än så länge, var dock typ 2 minus nån natt förra veckan, men som vanligt så hann man int mer än att säga ordet snö så vare plusgrader igen..., men det är ju somsagt bara oktober än så länge, så några 10cm här o där nu i helgen tror jag inte på tråkigt nog, isåfall försvinner nog den snön lika fort som den kommer tyvärr :(

E

eMe181

vi ser ju :p varit +1 hela dagen och går mot minus nu ;)))))) så helt omöjligt är inte 10cm ;)