snö i funäsdalen/hamra?

wez

Välkänd medlem
27 dec 2008
428
0
16
tierp
tja!

hur ser de ut med skoter föret i hamra? tänkte ta en sväng upp dit i helgen!?
de står 50cm snö i naturen på deras hemsida men ingen led är prepad?
nån som vet?

mvh johan

lars

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.496
0
16
Det går att åka om man vill, men det är bra knöligt och man går igenom på stenar och sånt... Dåliga isar, öppna myrdrag. Vill man bara gasa av sig går det förstås bra. Lastar du av i Hamra kan du nog inte ta dig upp mot Svansjön ännu skulle jag tro.

wez

Välkänd medlem
27 dec 2008
428
0
16
tierp
okej:( då kanske man skulle ta å åka till åkersjön istället?

fortsätt gärna berätta hur de ser ut framöver.

mvh

lars

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.496
0
16
Jag var uppe och åkte lite nu i helgen. Hemsidan säger runt 60cm, är väl mer runt 40... STOORA drivor på fjället! Satans roligt att spränga hängdrivor och härja, men fortfarande riskabelt för uppstickande stenar. Lederna är utstakade på sjöarna men det är bara skotrar som trampat ännu... hoppas på mycket mer snö snart!

wez

Välkänd medlem
27 dec 2008
428
0
16
tierp
kom hem därifrån nu:) mycke snö på sina ställen men som sakt väldigt knöliga leder:(
men helt klart värt de! runt bruksvallarna va de lätt 60-70cm!
sen rasa variotorn:(

wez

Välkänd medlem
27 dec 2008
428
0
16
tierp
videokamran stod kvar hemma på köksbordet:(
som alltid glömmer man den..

lars

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.496
0
16
Okej, vilka ska upp runt nyår?! Träffas å trasha massa puder??? SKRIV "JAG KOMMER OCH TYCKER OM ATT ÅKA:" :D

Bra om vi har nånstans att samlas också så vi blir några stycken. Jag och brorsan kommer att vara uppe hela nyårsveckan minst.

edit: Vi kanske kan samlas på Tänndalssjön dagen före nyårsafton och där bestämma vad som händer härnäst? Klockan 10?