Projekt och projekt låter så högtidligt, jag fixar till gammelskotern för att det skall kännas lite roligare inför vintern.
Började med att byta skidor, en av mina gamla plåtskidor hade blivit väldigt väldigt mycket böjd vid ett tillfälle :shifty:
Tyvärr så frågade jag aldrig vilken färg dom var innan affär så det är bara att stå mitt kast. Samtidigt så är inte finish det viktigaste för mig utan snarare funktion som ni kommer att se :blush:
Skidorna var 1.8kg lättare än original STYCK 3.6kg tot.
Lyfter här i skidan för att ungefär demonstrera hur mycket skidan kan vikas upp utan några stoppar. Som jag tidigare skrivit så kört en hel del nu utan stopp och det har fungerat bra, ev monterar jag en på en skidan för att jämföra lite.
Typ nått åt det här hållet kan man göra.
Burkrem på så klart, har jag verkligen saknat, även om detta inte är någon pudermaskin direk
. Sedan är det ju så modernt ;;
Lite halkkydd, helt perverst halkiga fotsteg original.
Mer
Visst symmetri i all ära, men jag ville ha dom där jag inbillade mig att jag kommer att stå mest. Längst bak är väl där jag fortfarande inte är helt nöjd.....
Mode är även hål i fotstegen.
Borrar lite brott anvisningar :-?
Det är ju som alla vet också modernt med Mesh hit och mesh dit.
Ja då är det bara att montera dit lite
Här på dom bakre hålen där det inte sitter nått metallnät.
Här undersidan, jag limmade fast kanterna först med limpistol, fungerade väldigt bra, jag hinner precis sträcka ut tyget innan det stelnar till ordentligt. Detta gör att det blir sträckt och fint.
Sedan trimmade jag till kanterna och "spacklade? över kanten med limmet, ser dock att jag inte har bild på det färdiga resultatet underifrån.
Monterade även mesh på dom främre intagen ovanför pipan, men jag har inte tagit någon bild på det :think:
Jag förstår vad ni tänker nu.... Vad mer har vi för "mode" på skotrar, jag inte är det handskydden, åkte på ifjol, har ju varit inne några år nu :blush:
Skruvdubb så klart
Detta var en tidig bild, nu har jag skruvar nästan i alla kammar.
Då mechen ändå är framme och jag plötsligt börjat lätta en gris monterade jag bort hastighetsmätare. Ja vinkelväxeln är paj så den fungerar ändå inte.
Skotern blir 1.1kg lättare och får säkert in lite mer luft till förgasarna och bättre kylning under huven.
Här ser man bättre baksidan då den är snyggad till.
Här sitter förgasarna som ni vet nästan rakt nedanför, vill inte ha ner snö där i onödan :'(
Vi hörs framöver.
Måste ordna lite kylluft till variatorn också.
Mvh
Började med att byta skidor, en av mina gamla plåtskidor hade blivit väldigt väldigt mycket böjd vid ett tillfälle :shifty:
Tyvärr så frågade jag aldrig vilken färg dom var innan affär så det är bara att stå mitt kast. Samtidigt så är inte finish det viktigaste för mig utan snarare funktion som ni kommer att se :blush:


Skidorna var 1.8kg lättare än original STYCK 3.6kg tot.
Lyfter här i skidan för att ungefär demonstrera hur mycket skidan kan vikas upp utan några stoppar. Som jag tidigare skrivit så kört en hel del nu utan stopp och det har fungerat bra, ev monterar jag en på en skidan för att jämföra lite.
Typ nått åt det här hållet kan man göra.

Burkrem på så klart, har jag verkligen saknat, även om detta inte är någon pudermaskin direk


Lite halkkydd, helt perverst halkiga fotsteg original.

Mer

Visst symmetri i all ära, men jag ville ha dom där jag inbillade mig att jag kommer att stå mest. Längst bak är väl där jag fortfarande inte är helt nöjd.....
Mode är även hål i fotstegen.
Borrar lite brott anvisningar :-?


Det är ju som alla vet också modernt med Mesh hit och mesh dit.
Ja då är det bara att montera dit lite
Här på dom bakre hålen där det inte sitter nått metallnät.

Här undersidan, jag limmade fast kanterna först med limpistol, fungerade väldigt bra, jag hinner precis sträcka ut tyget innan det stelnar till ordentligt. Detta gör att det blir sträckt och fint.
Sedan trimmade jag till kanterna och "spacklade? över kanten med limmet, ser dock att jag inte har bild på det färdiga resultatet underifrån.

Monterade även mesh på dom främre intagen ovanför pipan, men jag har inte tagit någon bild på det :think:
Jag förstår vad ni tänker nu.... Vad mer har vi för "mode" på skotrar, jag inte är det handskydden, åkte på ifjol, har ju varit inne några år nu :blush:
Skruvdubb så klart

Detta var en tidig bild, nu har jag skruvar nästan i alla kammar.
Då mechen ändå är framme och jag plötsligt börjat lätta en gris monterade jag bort hastighetsmätare. Ja vinkelväxeln är paj så den fungerar ändå inte.
Skotern blir 1.1kg lättare och får säkert in lite mer luft till förgasarna och bättre kylning under huven.

Här ser man bättre baksidan då den är snyggad till.

Här sitter förgasarna som ni vet nästan rakt nedanför, vill inte ha ner snö där i onödan :'(

Vi hörs framöver.
Måste ordna lite kylluft till variatorn också.
Mvh