Slutburk till Edge?

Status
Stängd för vidare inlägg.

JeppeR

Välkänd medlem
31 jan 2008
928
0
16
Arvidsjaur
Kan man ha en slutburk från en 800 eller 700 på en 600?
Det ska väl inte spela nån roll på effektten på motorn bara slutburken?
Jag menar om den passar så går det...

Det gäller en Edge X 600 -02

Mvh Jeppe

evol138

Välkänd medlem
15 aug 2007
202
0
16
klart den kan passa. antar att du bara är en "sån" som vill att motorn ska låta mer än vad den är.

Men i slutändan så ändras ju hela avgassystemnet karaktär, så chansen finns ju att du förlorar hästar.

:bootyshake:åt skrammelburkar!

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
klart den kan passa. antar att du bara är en "sån" som vill att motorn ska låta mer än vad den är.

Men i slutändan så ändras ju hela avgassystemnet karaktär, så chansen finns ju att du förlorar hästar.

:bootyshake:åt skrammelburkar!

Jag fattar inte varför folk har så mkt emot slutburkar, det låter ju bara skönt!

Då är det ju precis samma ang bil, varför montera sportavgassystem på en bil? men då är det ingen som klagar inte..

Tommy E

Välkänd medlem
2 dec 2004
156
0
6
Burträsk
den ska iaf gå montera dit utanproblem. Men vet inte om du kommer måsta bestycka om den eller inte..

Och angående de där med att alla hatar slutburkar har jag inte förstått. Visst endel burkar kan jag hålla med om att dom låter kanske aningen för högt. Men det är fortfarande ett gudomligt ljud i dom :p Om man har en slutburk från ex speedtech lr mbrp så brukar man sällan förlora hästar från motorn. Det är om man bygger en själv som det kan förändra effekten.

Maverick

Välkänd medlem
27 okt 2007
552
0
16
Norrtälje
Jag fattar inte varför folk har så mkt emot slutburkar, det låter ju bara skönt!

Då är det ju precis samma ang bil, varför montera sportavgassystem på en bil? men då är det ingen som klagar inte..
Som att allmänheten skulle rösta ner bilism?

Man kör på andras marker, visa respekt.

Sen att äckliga volvo/ford/bmwraggare slänger på jappsdämpare á 6" är inte heller okej.

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
Som att allmänheten skulle rösta ner bilism?

Man kör på andras marker, visa respekt.

Sen att äckliga volvo/ford/bmwraggare slänger på jappsdämpare á 6" är inte heller okej.

Och kör man bil så kör man inte på sin egen gård heller..

Jag menar, jag tycker det stör bra mkt mer om man hör en bil med sportavgassystem som härjar runt i byn än en skoter som härjar runt i skogen mitt ute i ingenstans... (till exempel)

Sen det värsta när det gäller bilar är riskokare som låter som nå ***** symaskiner och tror dom är några ***** fast and the furious bilar

Och ja, jag har haft både volvo, ford och bmw men aldrig haft så dom hörs på flera mils avstånd :) så dra inte alla över en och samma kant!

Sorry för offtopic...

Maverick

Välkänd medlem
27 okt 2007
552
0
16
Norrtälje
Och kör man bil så kör man inte på sin egen gård heller..

Sen har jag haft volvo/ford/bmw men har inte haft nån som hörs på flera mils avstånd så dra inte alla över en och samma kant...

Värst är ju dessa ***** riskokare som låter som symaskiner och tror dom är några street race bilar...

Sorry för offtopic...
Du förstår vad jag menar. Våra allmänna vägar brukar oftast vara långt från husen.
Grusvägarna är oftast privata, dem ska man ge tusan i att köra på.

Sen äger faktiskt staten alla marker indirekt. Vill de bygga en väg på din åker så gör dem det, du får bara en liten summa för besväret.

Bilar är invävt i det svenska samhället, vi behöver dem. Det skrivs insändare om stökiga volvoraggare utanför donken, men vad ska man göra, det kan inte påverkas lika mycket som snöskotar. Skotrar är ett nöje, så egentligen är det bara att förbjuda skiten förutom för företagare.

Och om du får en bil att låta som en skrikig skoter, då har du lyckats riktigt bra. Det finns inget som låter så sjukt långt bort som en skoter med nada dämpare, och speciellt om dem leker på samma ställe, kan vara ett h-e.
(Och angående bilar som "härjar" i byn så har jag inga kommenterar. Våran by slipper dessa iq befriade varelser.)

Jag drar alla över samma kant, har sett för mycket skit.

Tommy E

Välkänd medlem
2 dec 2004
156
0
6
Burträsk
Personligen så tycker jag att 2-taktscrossar låter minst lika högt och låter på avstånd.

Snöskoter är ett intresse så som hästridning och skidåkning. Och vi skoteråkare får finna oss i att dom finns, även om vi inte gillar dem så måste vi leva med att dom finns där. Så jag tycker gott och väl att allmänheten kan ta att det körs med slutburkar (iaf dagtid). Sen om man är ute och bränner när folk ska sova det kan jag förstå att folk irriterar sig på, men inte att folk blir sura när dom vet att andra har skoj och roar sig på dagtid när alla är vakna....

Marcs

Välkänd medlem
23 dec 2006
1.344
0
36
34
Man förlorar oftast hk med slutburk, läste om en som förlorat 11 hk när han bänkade med Speedtech!

Har man Tikkas kanske man kan vinna någon hk, men då kostar ju den en hel del mer också...

Men som sagt, dom låter skönt.. Lite för högt bara.. Speciellt om man kör på kvällstid!

Stoft

Banned
13 nov 2006
2.596
0
36
Personligen så tycker jag att 2-taktscrossar låter minst lika högt och låter på avstånd.
Ja och vart kör man dessa? Jo på en crossbanan ute i skogen. Inte på fjället eller på en åker i nån by..

JeppeR

Välkänd medlem
31 jan 2008
928
0
16
Arvidsjaur
Vet flera som kör crossare på gatan. Men men tack för svaren. nu vet jag att den alltså passar!

Effektskillnad: Inte nå många hk tror jag.

Mvh Jeppe

Tommy E

Välkänd medlem
2 dec 2004
156
0
6
Burträsk
hemma hos mig går då cross och skoter hand i hand.. man kör crossen till stället man ska köra på, och hem igen.. lika dant med skoter :)

Status
Stängd för vidare inlägg.