Slp pp BRP infästning mot Polaris

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
det funkar att göra om BRP fästet till Indy, har gjort det själv och har bilder på det om du är intresserad
 

TommyL

Välkänd medlem
10 dec 2007
158
0
6
Sundsvall
Vore intressant.. Ska sitta på en pro x.
Mätte lite snabbt till 77mm invändigt, brps fästen skulle tydligen vara 72mm invändigt.

Har inte fått hem skidorna än så kan tyvärr inte mäta.
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Kanon, får kapa lös dem och svetsa dom på utsidan istället.
Tack!
dom behövs inte svetsas fast, jag tog med slipstift och slipade loss brickan och sen drog jag bara fast skidorna, kom bara ihåg att ta samma bricka, du måste tänka in och utsida :)
 

Vicke

Välkänd medlem
29 mar 2007
274
0
16
dom behövs inte svetsas fast, jag tog med slipstift och slipade loss brickan och sen drog jag bara fast skidorna, kom bara ihåg att ta samma bricka, du måste tänka in och utsida :)
Vilken bult använde du? Min originalbult på RRen är för lång och jättelite för smal för SLParna och bulten som följde med är jättelite för grov för att passa på RRen.

Är ju förmodligen dock inte likadant på en indy som på en RR...
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Vilken bult använde du? Min originalbult på RRen är för lång och jättelite för smal för SLParna och bulten som följde med är jättelite för grov för att passa på RRen.

Är ju förmodligen dock inte likadant på en indy som på en RR...
IQ:n har tydligen ett annat mått på spindeln? Jag använde Indybultarna, dom passade just, men du kanske kan ta och slipa dom lite kortare?