Men självklart! är sån sanning i de du skriverdet är sånt som gör livet bättre =) trippelpipor <3
Okeey hehMinns kännslan när jag köpte en Storm 800 med SLP Trippelpipor, viiiiiilken kännsla![]()
Minns kännslan när jag köpte en Storm 800 med SLP Trippelpipor, viiiiiilken kännsla![]()
Hehe jo de är fint med trippel ! men funkade den fint triple poarisen? man har hört mkt om polaris triple maskiner att dom inte är allt för stadiga. Skulle då inte vilja ha polaris huvudtaget alls, mkt rackel vad jag vetoch jag saknar min storm med slp pipor å stingers..
Jies !Enda rätta grejjerna att sätta på en yamaha![]()
Den funkade fint, gick som ett skollat troll men var inte orginal så att säga :beer:Hehe jo de är fint med trippel ! men funkade den fint triple poarisen? man har hört mkt om polaris triple maskiner att dom inte är allt för stadiga. Skulle då inte vilja ha polaris huvudtaget alls, mkt rackel vad jag vet
Vad har du för skoter nu då?![]()
Hehe okeey, jo man har ju som sitt "märke"Den funkade fint, gick som ett skollat troll men var inte orginal så att säga :beer:
Har en SKS 800 nu, är man polarisfrälst så är manmen ser absolut inget fel i yamaha då jag har sneglat på dom länge nu
spec då jag älskar tripplar
Hehe okeey, jo man har ju som sitt "märke"farsan har haft en sks 700 -03 och den gick för ***** bra. Vet inte varför han sålde bort den igentligen men men. Jag älskar då yamahas tripplar! stadiga och håller för mkt. Okey den väger nått kg extra än andra skotrar men är då fan inte mkt och inget jag bryr mig i, när man fasstnat så känns det ju hehe, men bara skotta
![]()
Precis! så sanning i de du skriver. Men spelar ingen roll vad jag har för skoter eller märke, jag som är 165 lång och på dryga 65kg orkar inte lyfta en ända skoter om jag kört fast! hahajo tänk om alla skotrar hade haft samma kvalitet som yamaha har på sina motorer, då hade nyförsäljningen gått trögt skulle jag gissajo dom väger ju lite mer men är ju helt rätt balanserade så man märker ju inte av det när man kör men när man ska börja att rycka å dra i skotern så kunde den ju väga lite mindre
men alla skotrar väger ju för mkt när man tänker efter.. man kör ju fast med dom allihopa! :laugh:
Fett nice! Ännu bättre när du monterat dem och startar upp första gången. Vad du än gör så se till att byta helix och vikter efter vad Turk rekommenderar. Du kan skicka pm till honom från denna adress. Beskriv hur skotern är utrustad pipor, drevning, matta mm samt hur du brukar köra och vilken karaktär du vill ha på skotern så får du tips på vad som ger mest. Han är GRYM. Du hittar hans profil här http://www.totallyamaha.net/forums/member.php?find=lastposter&t=52331 på www.totallyamaha.com.Har tråkigt och bakis som haha, så fick lust att lägga upp 2 pics på mina sprittans nya SLP triple pipes till min xtc 700
Peace!
Robster, allt sånt är fixat. Inte fan köper jag pipor utan att montera på ett V-kit och annant som måste göras när man börjar trimma heheFett nice! Ännu bättre när du monterat dem och startar upp första gången. Vad du än gör så se till att byta helix och vikter efter vad Turk rekommenderar. Du kan skicka pm till honom från denna adress. Beskriv hur skotern är utrustad pipor, drevning, matta mm samt hur du brukar köra och vilken karaktär du vill ha på skotern så får du tips på vad som ger mest. Han är GRYM. Du hittar hans profil här http://www.totallyamaha.net/forums/member.php?find=lastposter&t=52331 på www.totallyamaha.com.
Att pipa utan att byta vikter, fjädrar och helix gör att du får bara ut en bråkdel av den möjliga effekten. Jag trodde inte att det var sant vilken skillnad det gjorde med rätt variatorsetup. Hade jag vetat hur mycket det gjorde så hade jag viktat om skotern direkt när jag köpte den t o m.
//Rob
Bra pris det där vettu! =) Har du kvar orginal helix? Vad för vikter blev det och viktade hur?Robster, allt sånt är fixat. Inte fan köper jag pipor utan att montera på ett V-kit och annant som måste göras när man börjar trimma heheSkotern är inlämnad på skoter&mc i kalix så allt ska monteras på där. Fick sånt sjukt bra pris. Tack iaf för tipset, uppskattas.
*Montera på piporna
*Bestyckning av förgasarna
*Montera dit V-kitet och ställa in och justera
*Reed speacers
*Portning i vevhuset
*Nya kolvar
*packningar
*Nållager
*Variator bussningar
*kedja/drev
Och lite annat småfix. allt de för 7k !
Jo de är bra pris, men så här är det, skickade ner grejjerna igår med morsan till kalix. Så allt är inte klart än. Killen som ska göra arbetet har trimmat i många år och jobbar som skoter mekaniker. Han kan de där och han sa precis som du skrivet, att bestyckningen som slp hänvisar är inte alltid rättBra pris det där vettu! =) Har du kvar orginal helix? Vad för vikter blev det och viktade hur?
Bänkade ni för att justera in bestyckningen optimalt, eller kör du på SLP:s rekommendation? Deras rekommendation är ju gjord för de som startar med "böttgas" och låter den så förbli tills bensinen tar slut.. =). På Benders rekommendationer fick jag gå ned 2 steg på huvudmunstycke och deras lågfart var inte ens i samma kvarter som var det slutade. 6 hp extra bara där och fortfarande ett BSFC som bottnar på 0,73. Har fått feedback från Turk som gjort hundratals dylika motorer och han ska att jag borde siktat in mig på BSFC strax under 0,6 för att motorn ska gå som bäst. Yammas lilla "red heads" klarar rejält mager körning tydligen, vilket man rätt snabbt kan läsa sig till på Totallyamaha också.
Lycka till och njuut, för du kommer bli förvånad över hur många på pappret betydligt starkare maskiner som inte blir av med en eller ibland till och med slagen. :laugh::hmmmm2::aetsch:
//Rob