Slirdrev?

6

600xrs

Vars kan man beställa slirdrev? Måste finnas billigare än 8400kr som stenmarks vill ha.
Det är en REV det gäller och från staterna är det inga bekymmer att beställa.

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
nej de är nog bland de billigaste du kan komma undan.. isf kanske staterna..kolla med ronniesmailorder.com om han har nå drev från nån 440 eller pro 600..men under 8400 i sverige kommer du nog inte.... isf beggat.

6

600xrs

hittade för 2155kr (plus moms, tull och frakt då) i staterna, lär juh komma undan en biiit under stenmarks pris.

6

600xrs

.. billigas blir utan tvekan ett begat från en räcer 440, köpte mitt 45T slirdrev för 2000:- på tords
det jag hittat är juh 440 orginal slirdrev, och får man betala kring 2000kr för ett beggat så köper jag lika gärna ett nytt för några hundralappar extra

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
jaja helt klart :)
men om du åker på moms så blire nästan 2700:- +frakten, slirdreven är tunga och svenska posten orimligt dyr så du är nästan 900:- över de 2000:- ifall du har otur

Men jag gav dig bara en pointer, lyckatill hur de än blir..

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Så att det inte ska gå som det gjorde för trådskaparen.

När han hoppade och landa så blev det sån belastning på kedjan så den gick av och slog sönder kedjehuset. När kedjan går av så där så kan det kröka veven och sekundäraxeln.
Men när man har slirdrev så slirar drevet när det blir sån kraftig belastning för att just nått sånt inte ska hända.

6

600xrs

jaja helt klart :)
men om du åker på moms så blire nästan 2700:- +frakten, slirdreven är tunga och svenska posten orimligt dyr så du är nästan 900:- över de 2000:- ifall du har otur

Men jag gav dig bara en pointer, lyckatill hur de än blir..
Jo man får juh räkna med det dyraste, då blir det bara en glad överaskning om man kommer undan billigare :)
Men sen så köper jag helldre från staterna än stenmarks bara för att dom måste juh ta ut en ***** vinst på slirdreven :)

Sen känns det juh skönt med nya prylar som man vet är i bra skick än beggat :)
Men visst är beggat billigare många gånger.

Mojje321: Precis som Stins1 säger så besparar man belastningen på kedjan vid t.ex landningar på hårt underlag.

såhär gick det för mig: