Sladdning Sävast 2014/2015

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Bra info Runar. Kanske blir att köra Snowmovern då och då, under vissa lägen. Nicke sa att den hade varit bra att bredda leden med också, stämmer det? // L-O
Movern funkar bättre än rasparna i blötföre, gick elegant att bredda spåret vilket var tämligen svårt med rasparna eftersom de samlade på sig för mkt blötsnö som inte frivilligt lämnade dem
 

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Vilken ynnest!! Skoterklubben håller med maskin, sladd och bränsle, Jag och Niklas njuter av vädret, vad kan man mer begära???? :)
Vi har tagit Paradisön, Åberget, och Bodsvedjan idag, vi hann aldrig ta den biten innan tövädret slog till men nu är det riktigt hyfsat även där
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Måste få berätta att det kommit väldigt många mail och telefonsamtal till mig i veckan, där samtliga varit otroligt glada och tacksamma över hur fina lederna är i Sävast.

Berömmet ska i första hand gå till de två personerna som verkligen gör vår klubb unik..

Runar & Niklas...

Utan er skulle vi inte ha så fina leder, ni ska ha den äran i första hand!!!!
 

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Måste få berätta att det kommit väldigt många mail och telefonsamtal till mig i veckan, där samtliga varit otroligt glada och tacksamma över hur fina lederna är i Sävast.

Berömmet ska i första hand gå till de två personerna som verkligen gör vår klubb unik..

Runar & Niklas...

Utan er skulle vi inte ha så fina leder, ni ska ha den äran i första hand!!!!
Behövs fler för att det ska funka bla. du och Martin
Sen får jag väl tillstå att jag/vi mestadels tycker att det är ganska trivsamt att umgås med sladdarna :)
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Varit ute på en liten sladdsväng, OK-Båthamn-stugan-Arne.

Jag är grymt imponerad av hur försiktigt folk har kört/gasat på våra mjuka leder.

Ni har verkligen kört förståndigt när det är så mjukt som det är.

Tack medlemmar!!
 

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Niklas och jag har under dagen sladdat stugan-"våra" kraftledningar-bäcken-mot Gruvberget-Börsttjärn. Nya leden mot Gruvberget-Börsttjärn var väldigt dålig och skulle behövt få sig en omgång till men tiden...... samt att 4-t Viking ville gå varm
 

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Vi har fortfarande riktigt bra leder trots värmen
Sladdat idag stugan-"våra" kraftledningar-Korsmyran, igår Paradisön-Åberget
Tack alla för att ni varit snälla med gasen på de mjuka lederna