Skotertransport med lastbil...

Syst3m

Välkänd medlem
14 feb 2009
1.064
0
16
Skaraborg/Värmland
Hej,

de fina skotrarna finns ju där uppe, typ 150 mil från mig. Så kan det vara värt att ta en skoter på lastbil?? :beer: Hur mycket skulle det kosta och vilka företag kan man prata med?

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
44
Kiruna
Du kan kontakta ett åkeri, det brukar vara billigast. Annars funkar ju Bussgods men då är frakten några tusen.

B

Biosteel

Du kan kontakta ett åkeri, det brukar vara billigast. Annars funkar ju Bussgods men då är frakten några tusen.
njaa några tusen va att ta i :hmmmm:personligen betalade jag 1700 kr för att frakta en M7 50 mil med bussgods :p

B

Biosteel

Hörde av en här på forumet att han fick pröjsa 4000:afraid: 1700 var ju rimligt:)
fy fan ja det va grovt de. beror kanske på hur ofta de blir till att byta buss och hur fraktlinjerna ser ut för det blir ju onekligen mer jobb med att lasta av och lasta på igen hela tiden :hmmmm2: jo det va ett rimligt pris och en lönande affär såklart :rock:

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Räkna med minst några tusen. Gjorde så med en pulka och via kontakter så fick jag frakten på 1500kr. DHL skulle ha 6000 kr.

B

Biosteel

Räkna med minst några tusen. Gjorde så med en pulka och via kontakter så fick jag frakten på 1500kr. DHL skulle ha 6000 kr.
vilket företag va det som fraktade åt dig då?:ciao:

Syst3m

Välkänd medlem
14 feb 2009
1.064
0
16
Skaraborg/Värmland
Nu e de lite akut. Är på g med en från Luleå, någon som känner någon som har firma och kan ta med den???? Till området kring Vänern :)