Skoterstöld

martinpartin

Medlem
1 jan 2000
21
0
1
Natten mot månd den 22:a dec. blev 2 skotrar stulna uppe på fjällnäs i Gällivare, ngn som vet något om stölden ring : 070-2870399

1:a skotern var en Ski-doo MXZ XRS 800 -07 fatbar styre, 44 matta, slutburk,

2:a skotern var en Ski-doo XP TNT 600 -08 fatbar, 44 matta, slydog skidor, special designade dekaler, reg nr : OLK879

Bilder kommer upp senare idag.

RING OM NI VET NÅGOT!

0702870399
 

Grovsnus

Välkänd medlem
9 dec 2007
778
0
16
luleå
Natten mot månd den 22:a dec. blev 2 skotrar stulna uppe på fjällnäs i Gällivare, ngn som vet något om stölden ring : 070-2870399

1:a skotern var en Ski-doo MXZ XRS 800 -07 fatbar styre, 44 matta, slutburk,

2:a skotern var en Ski-doo XP TNT 600 -08 fatbar, 44 matta, slydog skidor, special designade dekaler, reg nr : OLK879

Bilder kommer upp senare idag.

RING OM NI VET NÅGOT!

0702870399
kompisen på mellanområdet blev av med en skidoo renegade 800 -07 exakt samma tid förra året. Den gången drog dem skotern till vägen från baksidan av huset.

Polisen ville inte ens besöka platsen för att säkra några spår mm och maskinen sågs aldrig igen..
 

Lidde

Välkänd medlem
1 jan 2000
200
0
16
Hör väl egentligen inte till... Men låser inte folk sakerna? Lite minder risk att det blir stulet..
Det var ju en ovanligt dum kommentar, dock alltför vanlig i såna här sammanhang. Det är nästan så att om man inte har låst sin bil, skoter, MC, eller vad det nu kan vara, så tycker folk att man får skylla sig själv om nåt blir stulet.

Nog ska man väl för f*n kunna lämna sina saker olåsta, utan att nån långfingrad jä**l ska dyka upp och inte kunna skilja på mitt och ditt :mad:
 

skrotarn

Välkänd medlem
16 nov 2007
276
0
16
luleå
Det var ju en ovanligt dum kommentar, dock alltför vanlig i såna här sammanhang. Det är nästan så att om man inte har låst sin bil, skoter, MC, eller vad det nu kan vara, så tycker folk att man får skylla sig själv om nåt blir stulet.

Nog ska man väl för f*n kunna lämna sina saker olåsta, utan att nån långfingrad jä**l ska dyka upp och inte kunna skilja på mitt och ditt :mad:
de ju just de som e problemet... man måste låsa å om en då får man ha kvar sakerna... blir allt fräckare å fräckare stölder...
 

Tronic

Välkänd medlem
11 aug 2007
358
0
16
Sundsvall
Det var ju en ovanligt dum kommentar, dock alltför vanlig i såna här sammanhang. Det är nästan så att om man inte har låst sin bil, skoter, MC, eller vad det nu kan vara, så tycker folk att man får skylla sig själv om nåt blir stulet.

Nog ska man väl för f*n kunna lämna sina saker olåsta, utan att nån långfingrad jä**l ska dyka upp och inte kunna skilja på mitt och ditt :mad:
Antar att man tänker på ett annat sätt då garaget står tomt.
 

Mr_Smurf

Välkänd medlem
29 okt 2006
1.913
1
38
Selet
Låser man garaget/förådet så blir det både vandaliserat och stulet, om man inte låser så blir det bara stulet...
 

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
Låser man garaget/förådet så blir det både vandaliserat och stulet, om man inte låser så blir det bara stulet...
Så du menar att det bästa är att egentligen lämna nyckeln kvar i tändningslåset på skotern?? Då kan man då man ändå håller på lägga dit börsen samt alla andra värdesaker utifall tjuvarna skulle få för sej att göra inbrott i huset också!!!

Det är väl klart som fan att man ska låsa in sina grejer om man har möjlighet till det, människor som inte kan skilja på ditt och mitt kommer alltid att finnas.
 

johan-ö

Välkänd medlem
1 jan 2009
232
0
16
roteberg
men snälla ni alla här har väl säkert lämnat sin skoter olåst någon gång för man tycker kanske att det händer inte mej eller man kanske rentav ska in en snabb sväng bara. Men så är oturen frame och någon tråkig mäniska som inte kan låta bli att själa tar den. det är ju lätt att säga då att var för låste inte jag den för. gjort år gjort och hänt är hänt jag lider med dej iaf hoppas det ordnar sej iaf.
 
B

Biosteel

Ursprungligen postat av Nisse_XC700
här i avesta så försökte nåra nötter sno en kompis fyrhjuling, men han hade ställt en skopa från en grävmaskin på vagnen som fyrhjulingen stod på... iaf så lyckades dom inte få av fyrhjulingen så dom satte eld på den istället

då kan man ju hållas ej för skratt!!




jadu vars e världen påväg :S :mad: